Oroszországban erősít a Daimler

A német Daimler autógyártó konszern képviselői lerakták kedden annak a gyárnak az alapkövét, amelyet a vállalat Moszkvában tervez építeni, ez lesz a cég első oroszországi üzeme.

Az ünnepélyes alapkőletételen jelen volt Gyenyisz Manturov, orosz ipari és kereskedelmi miniszter is. A miniszter elmondta: a Daimler döntése azt jelzi, hogy a német befektetők bíznak Oroszországban.

A gyár másfél éven belül kezdheti meg működését az orosz fővárostól északnyugatra található ipari parkban. Oroszország stratégiailag fontos, és jelentős értékesítést biztosító piac a Daimler számára, a helyi gyártással közelebb kerül a vállalat a vásárlókhoz – nyilatkozta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz képviselője.

Az üzemben E-osztályú modellek és SUV-ok (városi terepjárók) gyártását tervezik 2019-től, a cél évi mintegy 25 ezer jármű gyártása. A német vállalat több mint 250 millió eurós befektetése 1000 új munkahelyet is teremthet. A Daimler jelenleg tehergépkocsikat gyárt Oroszországban a Kamaz gyárral folytatott együttműködés keretében, Daimler Kamaz néven és az új üzem is hasonló koprodukcióban épül és működik majd.

Oroszországban is készül majd a Mercedes E-osztály

A német cég képviselői szerint a Mercedes-Benz vezető márka az orosz piac prémiumszegmensében: tavaly közel 37 ezer Mercedest értékesítettek, míg BMW-ből 27 500-at adtak el Oroszországban. Az Ernst & Young (EY) vállalati tanácsadó cég adatai szerint a BMW és a Daimler volt a világon a két legnyereségesebb ágazati cég 2016-ban.

A Daimler az első negyedévben megduplázta a nyereségét a Mercedes-Benz márka új E-osztályú modellje értékesítési sikerének köszönhetően. Az év első három hónapjában a Daimler nettó nyeresége 2,80 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 1,40 milliárd euróról, az értékesítési árbevétel 11 százalékkal, 38,77 milliárd euróra emelkedett. Májusban sem veszített lendületéből a Daimler eladásainak növekedési üteme, az autógyár világszerte 12,3 százalékkal több autót értékesített az egy évvel korábbinál, 206 ezret.

Az orosz autóipar, amely egykor a nyugati járműgyártó konszernek nagy reménységének számított, évek óta mély válságban van. Az éves oroszországi járműeladások a 2012-es 2,9 millióról kevesebb, mint felére, 1,4 millióra csökkentek tavaly az alacsony olajár és a nyugati gazdasági szankciók miatti krízis folytán, azonban a német gyártók ennek ellenére növelni igyekeznek oroszországi jelenlétüket.

A Daimler hazai vetélytársai már évek óta jelen vannak Oroszországban: a BMW-nek már 1999 óta van üzeme a balti-tengeri kikötővárosban, Kalinyingrádban, ahol 2015-ben 16 200 autót gyártottak, múlt héten pedig a Volkswagen is meghosszabbította 2011 óta folytatott együttműködését az orosz GAZ autógyártóval. A Volkswagen Nyizsnyij Novgorodban, a GAZ üzemében gyárt VW Jetta, Skoda Yeti és Skoda Octavia modelleket.

Az orosz statisztikai hivatal honlapján szereplő adatok szerint Oroszországban 526 ezer autót gyártottak az idei első öt hónapban, ami 20,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál, a tavalyi évben pedig 1,1 millió autót gyártottak, ami 7,4 százalékos növekedés 2015-höz képest.

Forrás: MTI/dpa/APA/TASZSZ

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »