A Volkswagen megválna a Ducatitól

Az olasz Ducati motorkerékpár gyártó vállalat értékesítését tervezi a Volkswagen konszern stratégiai átszervezési programjában – tájékoztatták a Reuters hírügynökséget az ügyben jól értesült források.

A Volkswagen az elektromos járművek gyártását és a mobilitási szolgáltatásokat helyezi előtérbe és erre több milliárd eurót költ, miközben több ezres létszámleépítésre készül a hagyományos autógyártási üzletágában és igyekszik megválni a fő tevékenységi köréhez nem tartozó üzletágaktól is.

Kapcsolódó cikkünk: Az elektromos autóké a jövő

A Ducati 2012-ben került 860 millió euróért a Volkswagen leányvállalata, az Audi birtokába. A Reuters hírügynökséget tájékoztató források szerint a Volkswagen az Evercore befektetési bankot bízta meg a Ducati márkában rejlő üzleti lehetőségek felmérésével, beleértve a márka értékesítését is. Döntés azonban még nem született az ügyben – hangsúlyozták.

A Ducati tavaly mintegy 100 millió euró adó-, kamatfizetés és amortizáció előtti (EBITDA) eredményt ért el, ami a Ferrarihoz hasonlóan 15-ös szorzót alkalmazva 1,5 milliárd euróra teszi piaci értékét. Az Audi 2016-os mérlegében a Ducati tavaly 593 millió eurós bevétellel és 51 millió eurós egyszeri tételekkel kiigazított működési eredménnyel szerepelt.

Piaci szakértők szerint a Ducati kínai vagy indiai cégek, vagy esetleg olyan befektetői konzorcium érdeklődését keltheti fel, mint amelyik például a brit Aston Martin sportkocsi gyártót vásárolta meg 2007-ben. A lehetséges vásárlót valószínűleg sokkal inkább a márka presztízse fogja érdekelni, mint maga a megszerezhető technológia. Az pedig teljesen bizonytalan, hogy ágazati versenytársakat, például a Polaris, a Harley Davidson, a Suzuki, a Honda vagy a Kawasaki motorkerékpár gyártókat érdekelheti-e a Ducati megszerzése. Amennyiben azonban a Volkswagen nem kap megfelelő ajánlatot, előfordulhat az is, hogy a tradicionális olasz motorkerékpár gyártó cég tőzsdére vitele mellett dönt – mutattak rá szakértők.

  • Korábbi cikkeink a témában:

Forrás: MTI/Reuters

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »