Az elektromos autóké a jövő


A rovat támogatója az XTB

Az elektromos autók gyors térnyerése nem csak az autógyártók véleménye. Már a Total SA, a világ negyedik legnagyobb olaj- és gázipari vállalata is azt állítja, hogy a villanyautók az elkövetkező évtized végére az új járművek értékesítésének majdnem egyharmadát tehetik ki.

„2030-ra az olajalapú üzemanyagok iránti kereslet eléri a maximumát, ahonnan nincs tovább. Még az is lehet, hogy innentől megkezdődik a hanyatlás. Ezzel szemben az elektromos autók addigra az új járművek 30 százalékát teszik majd ki” – fejtette ki a Bloomberg-nek Joel Couse, a Total vezető közgazdásza.

Ez az előrejelzés messze a legmeredekebb – főleg ha belegondolunk, hogy egy olajipari konszern egyik fejese mondta – és bőven meghaladja a Bloomberg New Energy Finance (BNEF) várakozásait – mondta Colin McKerracher, a BNEF fejlett közlekedési elemzőközpontjának vezetője.

A BNEF előrejelzése, illusztráció: Bloomberg New Energy Finance

A BNEF előrejelzése, illusztráció: Bloomberg New Energy Finance

Más olajvállalatok is csökkentették hosszú távú előrejelzéseikben az olaj iránti keresletet. A Shell vezérigazgatója, Ben van Beurden például márciusban kijelentette, hogy az olaj iránti kereslet már a 2020-as évek végére eléri a csúcsát. Ezért olyan üzleti egységek létrehozására van szükség, melyek segítenek kiaknázni a legjövedelmezőbb tiszta energiaforrásokat.

Az elektromos autók megkezdték a versenyt a benzines modellekkel mind az ár, mind a teljesítmény tekintetében. Az elektromos autó legdrágább része az akkumulátor, amely a BNEF szerint az ár felét teszi ki. Az első versenyképes modelleket a luxusjárművek között kell keresni, élen a Tesla S-modelljével, amely jelenleg a legkeresettebb nagy luxusautó az Egyesült Államokban.

Kapcsolódó cikkünk: Jó úton halad a Tesla, egekben a gyártás

Az akkumulátorárak azonban évente körülbelül 20 százalékkal csökkennek, továbbá az autógyártók milliárdokat fektetnek a flottáik villamosítására. A Volkswagen például azt szeretné, ha 2025-re eladásainak 25 százalékát tenné ki az elektromos autók értékesítése. A Toyota pedig 2050-re a fosszilis üzemanyagok teljes kivonását tervezi.

Az elektromos autók jelenleg a globális járműértékesítés mintegy 1 százalékát teszik ki, de a hagyományos autógyártók egyre inkább az átalakulásra készülnek. 2018-ban a Volkswagen egy Audi SUV-vel és az első nagysebességű amerikai töltőhálózattal próbálja behozni lemaradását a Teslával szemben, továbbá a Tata Motors Jaguárja szintén ígéretes autóval rukkol elő.

2020-ra pedig tényleg elkezdődik a lavina: a Mercedes-Benz, a VW, a General Motors és még sokan mások tucatnyi új modellt készülnek piacra dobni:

ev2

A BNEF előrejelzése, illusztráció: Bloomberg New Energy Finance

„2020-ra több mint 120 különböző elektromos autó-modell lesz a spektrumban” – mondta Michael Liebreich, a BNEF alapítója. „Ezek nagyszerű autók, amelyek egyenértékűvé válnak a belső égésű motoros verziókkal” – tette hozzá.

  • További cikkeink a témában:

Forrás: Bloomberg

Felkapott hírek

Friss hírek

Uniós költségvetés: kialakultak a frontvonalak

Diplomáciai források szerint Charles Michel, az Európai Tanács elnöke péntek reggel mutathatja be az uniós tagállamok vezetőinek az új javaslatot, amely az éjszakába nyúló kétoldalú megbeszéléseken pontosított tagországi álláspontok alapján készülhet. Egyelőre nem látni, hogyan tömik be fel a britek kilépése miatt keletkezett költségvetési lyukat.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás