Rekordnyereség a Lufthansánál

A pilótasztrájk és a csökkenő utasforgalom ellenére rekordnyereséget ért el tavaly a Lufthansa csoport a társaság MTI-hez eljuttatott éves eredménybeszámolója szerint.

A Deutsche Lufthansa AG 2016-ban 31,66 milliárd euró, a 2015-ös 32,05 milliárd eurónál 1,2 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett egyszeri tételekkel kiigazítva 1,75 milliárd euró működési (EBIT) eredményt ért el, 3,6 százalékkal kisebbet az előző évi rekord 1,81 milliárd eurónál.

Az EBIT eredmény egyéb egyszeri tételek mellett tartalmazza a sztrájkok 100 millió eurós költségét is. Egyszeri tételekkel kiigazítva a bevételarányos EBIT-jövedelmezőség 5,5 százalék lett 2016-ban, 0,2 százalékponttal alacsonyabb az előző évinél.

A Lufthansa nettó nyeresége 1,77 milliárd eurós rekord lett a 2016-os eredmény után, 4,6 százalékkal magasabb a 2015-ös 1,69 milliárd eurónál, ami akkor szintén rekord volt. Az egy részvényre jutó nyereség 3,8 százalékkal 3,81 euróra emelkedett 3,67 euróról.

A társaság vezetése az előző évivel megegyező 50 centes osztalék fizetésére tesz javaslatot a részvényesek közgyűlésének a 2016-os nyereségből. Elemzők 1,75 milliárd euró nyereséget és 51 centes osztalékfizetési javaslatot vártak.

A Lufthansa tavaly 2,2 milliárd euró tőkeberuházást hajtott végre, ami mintegy 300 millió euróval marad el a tervezettől és így 13 százalékkal maradt az előző évi szint alatt. A csökkenés elsősorban a megrendelt új repülőgépek késedelmes szállításának tulajdonítható. Az alacsonyabb tőkekiadások 36,5 százalékkal 1,1 milliárd euróra növelték a társaság likvid pénzeszközeit.

A Lufthansa csoport utasforgalmi üzletága 1,5 milliárd euró EBIT eredményt ért el, az előző évinél kissé magasabbat. Ezen belül a Lufthansa légitársaság 1,1 milliárd eurót, az előző évinél 254 millió euróval magasabbat, 6,4 százalékos bevételarányos jövedelmezőség mellett. Az Austrian Airlines 58 millió euró EBIT eredményt ért el, 6 millió euróval magasabbat az előző évinél. A SWISS eredménye kissé csökkent az előző évihez képest, de 9,3 százalékos bevételarányos jövedelmezőségével így is a csoport legnyereségesebb tagja. Az Eurowings 91 millió euró EBIT veszteséget szenvedett el tavaly.

A Lufthansa Technik 8,0 százalékos bevételarányos jövedelmezőség mellett 411 millió euró EBIT eredményt ért el, 43 millió euróval alacsonyabbat az előző évinél. A Lufthansa Cargo EBIT eredménye 124 millió euróval maradt el az előző évitől és így 50 millió euró veszteségbe csúszott.

Az idén a Lufthansa költségcsökkentési erőfeszítései ellenére is alacsonyabb működési eredményre számít bevétele várható csökkenése és a várhatóan 350 millió euróval emelkedő üzemanyagárak miatt. A társaság szállítási kapacitásának szerves növekedése 4,5 százalék lesz az idén. A Brussels Airlines eredménye az idén kerül teljes egészében konszolidálásra, ami az Air Berlintől lízingelt gépekkel együtt pozitív hatással lesz a társaság eredményére.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »