Madridból is kiszorítják a régi, környezetszennyező autókat

Kitiltják Madrid belső kerületeiből a környezetszennyező személyautókat 2025-től – jelentette be Manuela Carmena polgármester, ismertetve a város levegőminőségének javítása érdekében készített cselekvési tervet hétfőn.

A harminc intézkedésből álló terv szerint a 2000 előtt forgalomba helyezett benzines, és a 2006-nál régebbi dízelautókat érinti a korlátozás, amelynek első lépése, hogy 2020-tól ezek a járművek már nem parkolhatnak a megjelölt területen, vagyis az M30-as autópálya-körgyűrűn belüli kerületekben – a számítások szerint a döntés a spanyol fővárosban közlekedő autók mintegy 20 százalékát fogja érinteni.

A környezetszennyezés csökkentése érdekében Madrid vezetése 2018-tól korlátozni kívánja a megengedett maximális sebességet a város bevezetőútjain és az M30-as körgyűrűn, a jelenlegi 90-ről 70 kilométer per órára. Lesznek továbbá csökkentett sebességű övezetek a városban, illetve egy úgynevezett nulla kibocsátású terület a városközpontban, ahol megszűnik az átmenő forgalom, és ahova csak az ott élők, valamint az engedéllyel rendelkezők hajthatnak be személyautóval.

Manuela Carmena hangsúlyozta, hogy a városvezetés célja ösztönözni a tömeg-, a kerékpáros és a gyalogos közlekedést, ezért ennek megfelelően fogják újratervezni és átalakítani a legfőbb útvonalak forgalmát, több helyet biztosítva a környezetbarát közlekedési formáknak – egyebek mellett bővíteni fogják a bérbicikli-hálózatot, és támogatni kívánják az elektromos járművek vásárlását is.

Madridban 3,1 millióan élnek, az agglomerációval együtt a lakosság száma eléri a 7 milliót, gyakoriak a dugók és gondot jelent a környezetszennyezés is.

Az Európai Bizottság február közepén figyelmeztette Spanyolországot, hogy a légszennyezettség csökkentése érdekében tett intézkedései nem elegendőek  és az előírt határértéket meghaladó a nitrogén-dioxid (NO2) szennyezés például Madridban és Barcelonában.

Hasonló figyelmeztetést kapott az EB-től Nagy-Britannia, Németország, Franciaország és Olaszország is, a britek esetében ugyanakkor a Brexit miatt már várhatóan nem sokáig lesz mozgástere az EB-nek – brit környezetvédők arra figyelmeztetnek, hogy a Brexit után nem lesz, aki féken tartsa a brit szennyezést.

Barcelonában épp a múlt héten jelentette be a városvezetés, hogy a levegő minőségének javítása érdekében 2019-től a 20 évnél idősebb gépjárművek hétköznaponként nem közlekedhetnek.

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »