Jóváhagyták a vételi opció lehívását a Lufthansánál

A Lufthansa megegyezett az SN Airholding minden részvényesével a Brussels Airlines teljes átvételének feltételeiről, így a német légitársaságot irányító igazgatótanács jóváhagyta a vételi opció lehívását a részvények fennmaradó 55 százalékával szemben, ezzel a Deutsche Lufthansa AG 100 százalékos tulajdonosa lesz a belga légitársaságot működtetető SN Airholdingnak.

Deutsche Lufthansa AG tájékoztatása szerint a vételi opció 2016. december 31-től hatályos, és a tranzakció 2017 januárjában jön létre. Ezzel a Brussels Airlines 2018-tól teljes mértékben integrálódik a Lufthansa Csoportba és a Eurowings Csoporton belül repül majd.

A Lufthansa 2008-ban szerzett 45 százalékos tulajdonrészt a belga légitársaságban. A SN Airholding részvényeiből fennmaradó 55 százalék 2,6 millió euróba került, amelyet 30 belga részvényesnek fizetnek ki.

Carsten Spohr, a Deutsche Lufthansa AG igazgatótanácsának elnöke brüsszeli sajtótájékoztatóján elmondta, a légitársaság átvétele után a Brussels Airlines a Eurowings Csoport égisze alatt látja el a 23 tengeren túli járatból és a 79 európai városból álló hálózatát. Kiemelte, a jövőben folytatódik a flottaharmonizáció az Airbus A320-as típuscsaládra. A flottafejlesztés középtávon egyrészt a hatékonyságot növeli, másrészt a rövid és közepes távolságú járatokon a kapacitást bővíti. Elmondta továbbá, hogy az elmúlt három évben a Brussels Airlines a 2015-ös üzleti évben 43,4 millió eurós üzemi eredményt ért el, a teljes integráció pedig évente több tízmillió eurós megtakarítást jelent. Brüsszel fontos átszállási pont, ezért tovább kívánják fejleszteni a belga főváros elérhetőségét – tette hozzá.

Kim Daenen, a belga légitársaság szóvivője az MTI-nek telefonon nyilatkozva megerősítette azt a sajtóértesülést, amely szerint a Brussels Airlines azzal a feltétellel fogadta el a német légitársaság ajánlatát, hogy belga flottáját és szolgáltatásait fejleszteni fogja.

A La Libre Belgique belga napilap híradása szerint a Lufthansa 600 millió eurót fordít hét repülőgép húszéves lízingjére, és felújítja járműparkot.

  • Korábban írtuk:

A szóvivő elmondta, a tervek szerint sűrítik és újabb útirányokkal bővítik a belga cég tengerentúli járatait – különös tekintettel egyes afrikai országokkal közvetlen összeköttetés biztosító járataira -, amelynek része a brüsszeli nemzetközi repülőtér szükséges fejlesztése is, valamint rövid távú, fapados járatok indításával tennék gazdaságosabbá a belga leányvállalatot. Az említett beruházásokra hivatkozva a szóvivő aláhúzta, a felvásárlás nem jár elbocsátásokkal, épp ellenkezőleg, a személyi állomány bővülésére számítanak. Példaként említette a mumbai járat márciusi indítását, amely 200 új munkahelyet teremtett.

A brüsszeli központú Brussels Airlines-t az egykori, 88 éves Sabena belga légitársaság megszűnését követően négy évvel, 2005-ben alapították. A Brussels Airlines-nak 3500 alkalmazottja van, a jelenlegi 42 rövid és közepes távolságú repülőgépének, illetve a 9 hosszú távú utakon használt Airbus A330-asának köszönhetően a légitársaság a közelmúltban jelentősen növelte utaslétszámát. 2013 és 2015 között 7,5 millió utast szállított.

A légitársaság a felvásárlást követően még legalább két évig használja majd a Brussels Airlines nevet, 2018-tól a Brussels Airlines márkanevet a Eurowings Csoport tagja megnevezés egészíti majd ki.

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »