Megtört az átok, újra nő a magyar autópiac

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines.

Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.

Februárban 883 ezer új autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 10,1 százalékkal többet az egy évvel korábbi 802 ezernél. Januárban 12,1 százalékos volt az éves növekedés 851 ezer darab eladott autóval.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Az EU-ban nőtt, Magyarországon tovább csökkent az újautó-piac

A Volkswagen és a Tesla nyerte a tavalyi évet Európában

A négy nagy uniós nemzeti piac közül Franciaországban 13,0 százalékkal, Olaszországban 12,8 százalékkal kétszámjegyű növekedést értek el az eladások, míg Spanyolországban 9,9 százalékkal, Németországban pedig 5,4 százalékkal több új autót értékesítettek februárban, mint egy évvel korábban.

Az idei év első két hónapjában a személygépkocsi-regisztrációk 11,2 százalékkal 1,7 millióra nőttek.

Németországban 11,8 százalékos, Olaszországban 11,7 százalékos, Franciaországban 11,2 százalékos és Spanyolországban 8,7 százalékos volt az éves növekedés a forgalomba helyezett új autók számában az év első két hónapjában.

Februárban a tisztán elektromos autók piaci részesedése 12 százalék volt, a 2023 februárival megegyező. A tölthető hibridek 7,2%-os piaci részesedést értek le, míg a nem tölthető hibrid autók aránya 28,9%-ra nőtt az eladásokban.

Újautó-eladások a meghajtás típusa szerint 2024 februárjában. Forrás: ACEA

A forgalomba helyezéseken belül 35,5% volt a benzines és 12,9 százalék a dízeles autók aránya. A benzines és dízelüzemű autók együttes piaci részesedése 2024 februárjában 48,4 százalék volt, kisebb az egy évvel korábbi 51,9 százaléknál, megjegyzendő ugyanakkor, hogy a mild hibridek is benzinnel működnek, melyek az ACEA kategorizálása szerint a hibridek közé vannak sorolva, de elektromos üzemmódban nem tudnak közlekedni.

A tavalyi év egészében 13,9 százalékkal nőtt az új autók forgalomba helyezése, a tisztán elektromos autók részesedése 14,6%-os volt, a tölthető hibrideké 7,7%-os, a nem tölthető hibrid autóké 25,8%-os, a benzineseké 35,3%-os, a dízeleké pedig 13,6%-os.

Erőre kapott a magyar piac is

Örömteli hír, hogy hosszú idő után először februárban a hazai autópiac is növekedni tudott, az elmúlt hónapban 10.735 új autó talált gazdára az előző februári 9.728 darab után, ami 10,4%-os növekedést jelent.

Az év első két hónapját tekintve a januári visszaesés miatt még kisebb ugyan a plusz (4,1%), de tavaly az EU-n belül egyedül a magyarországi eladások mutattak csökkenést, így már ez is biztató eredménynek számít. Nálunk a teljes 2023-as évben 3,4%-kal csökkentek az újautó-értékesítések, miközben az uniós átlag +13,9% volt.

Forrás: MTI / ACEA

Hozzászólások ()

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »