Csak az olasz kikötőkben okozott gondot a védettségi kötelezettség bevezetése

Jelentősebb fennakadás nélkül zajlott a védettségi kötelezettség bevezetése Olaszországban a péntek reggeli munkába álláskor, a kormány szigorító intézkedését azonban a kikötőmunkások blokádjai és az oltásellenesek utcai demonstrációi kísérik.

A kormány közlése szerint a római minisztériumokban gyorsan és problémamentesen zajlott a belépő dolgozók védettségi ellenőrzése. Valójában a közhivatalnokok továbbra is turnusokban dolgoznak, így egyszerre kevesen álltak munkába a reggeli kezdéskor.

Több közintézményben már digitális leolvasó rendszer lépett életbe, a munkahelyek többségében azonban egy erre kijelölt felelős olvassa le egyenként a védettségi igazoláson szereplő kódot. Maga az igazolás nem más mint az Európai Unió összes országában használt, úgynevezett Covid-igazolás, amelyet bárki letölthet vagy kinyomtathat magának.

A római bankfiókok megnyitásakor a dolgozók sorban álltak, mivel egyenként ellenőrizték az igazolásukat. Az ügyfelek számára nem kötelező a védettség felmutatása. A kora délutáni órákig jelentősebb fennakadás nélkül zajlott a kötelező védettségi igazolás bevezetése. Az országutak forgalma nem bénult meg, a kikötőkben azonban óráról órára nőtt a tiltakozók száma.

https://www.instagram.com/p/CVCzYOdgOZC/

A trieszti kikötőben már kora reggel mintegy ezren demonstráltak a bejárat előtti téren, majd sztrájkot hirdettek meg. A tiltakozók száma néhány óra elteltével majdnem négyezerre emelkedett a különböző oltásellenes szakmai kategóriák képviselőinek csatlakozásával. A kikötői munkások vezetője, Stefano Puzzer úgy nyilatkozott: a szabad választás jogát védik a munkavégzést korlátozó rendelkezéssel szemben.

A tüntetők átengedték azokat, akik munkába akartak állni, a kikötőbe behajtani nem tudó kamionok azonban nem vették fel az árut.

A több mint kilencszáz trieszti kikötőmunkásból majdnem négyszáznak nincsen védettsége, vagy rendelkeznek ugyan oltással, de kelet-európaiak és ázsiaiak, akiket orosz vagy kínai oltóanyaggal oltottak be – amit az olasz egészségügyi hatóságok nem fogadnak el.

A genovai kikötőben a blokád miatt akadozik az utasszállító hajók forgalma is.

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »