A járvány rosszul érintette a nagy német autógyártókat

Jelentősen csökkent a nagy német autógyártók értékesítése tavaly, miután a koronavírus-járvány kirobbanása és a terjedését fékező intézkedések gyakorlatilag hónapokra megbénították a világgazdaságot, és egyebek között az autószalonok is bezárni kényszerültek.

A kedden közzétett adatok szerint a legnagyobb német autógyártó, a Volkswagen modelljeiből tavaly 5,3 milliót értékesítettek, 15,1 százalékkal, azaz majdnem egymillióval kevesebbet, mint 2019-ben. Decemberben ugyanakkor fellendültek az eladások: Nyugat-Európában 19,5 százalékkal, Észak-Amerikában pedig 14,8 százalékkal több Volkswagent adtak el. Az év egészében a márka járműveiből Nyugat-Európában 23,4 százalékkal, Észak-Amerikában pedig 17,1 százalékkal kevesebb talált gazdára, míg Kínában 9,9 százalékos visszaesést mértek.

A wolfsburgi székhelyű vállalat kiemelte, hogy tavaly megháromszorozta elektromos és hibrid meghajtású modelljeinek értékesítését: míg 2019-ben 82 170, 2020-ban már 212 ezer elektromos és hibrid autót adtak el szerte a világban.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Az Audi értékesítése is csökkent

A Volkswagen konszern luxusautó divíziója, az Audi által gyártott járművek értékesítése ugyancsak jelentősen, 8,3 százalékkal csökkent, így mintegy 1,69 millió Audi került ki az utakra tavaly.

Bár Kínában erős fellendülést – éves összehasonlításban nagyjából 5 százalékos növekedést – sikerült elérni, az Európára és az Egyesült Államokra jellemző nyomott kereslet mínuszba taszította az éves eredményt. Kedvező hír azonban, hogy 2020 az utolsó három hónapjában több mint félmillió Audit értékesítettek, amivel először haladták meg ezt a szintet egy negyedév leforgása alatt.

A tavalyi értékesítési eredmények alapján az Audi a harmadik helyet foglalja el a prémium kategóriás autókat gyártó német vállalatok között. Az első helyet a Mercedes Benz szerezte meg 2,16 millió járművel, a másodikat pedig a BMW 2,03 millióval.

Audi TT, kép forrása: Audi

A BMW-t is megviselte a járvány

A müncheni székhelyű BMW ugyancsak kedden közölte, hogy 2019-hez képest 7,8 százalékkal kevesebb BMW márkájú személyautót adtak el tavaly, de az utolsó negyedévben – amikor is 600 799 darab BMW talált gazdára – már 4,3 százalékos növekedést értek el.

A BMW konszern – a BMW mellett a Mini és a Rolls-Royce márkák – teljes eladásai 8,4 százalékkal 2,32 millió autóra estek vissza 2020-ban, de a negyedik negyedévben már 3,2 százalékkal, mintegy 686 ezerre kúszott fel a számuk.

Forrás: MTI

Friss hírek

Piaci körkép: aggódik, de még kitart Európa

A DE30 éles eséssel kezdte a mai napot, de az index el tudott pattanni napi mélypontjáról a július közepén indult esés 50%-os visszatérési szintjének környékén (15.415 pont). Míg Ázsiában, leginkább Kínában borús a hangulat, úgy tűnik, Európában még nem adják fel a harcot a bikák.

Read More »