Hivatalos: a BMW Kínába viszi az elektromos Minik gyártását

Az utolsó engedély megszerzését követően hivatalosan is bejelentették, hogy a Great Wall kínai autógyártó közösen fog autókat gyártani a BMW német járműgyártóval az ázsiai országban.

A két cég már tavaly júliusban megállapodott a BMW Mini márkájának új elektromos, illetve a Great Wall néhány modelljének gyártásával foglalkozó közös vállalat létrehozásáról.

A Sanghajtól északra fekvő Csiangszu tartományban megépülő, közel 3 ezer főt foglalkoztató autógyár mintegy 650 millió eurós beruházás révén jön létre, gyártókapacitása évi 160 ezer autó lesz. A gyár építése jövőre kezdődik és várhatóan 2022-ben fejeződik be.

A Great Wall Kína legnagyobb városi terepjáró (SUV) gyártója, tavaly több mint 1 millió járművet értékesített. A BMW évi valamivel több mint 2 millió autót ad el. Kína a BMW vezető piaca, ahol jelentős számban értékesít Minit is.

  • Korábbi cikkeink a témában:

Kína néhány év alatt a világ legnagyobb elektromosautó-piacává nőtte ki magát a vásárlóknak és a gyártóknak nyújtott különféle kedvezményekkel, támogatásokkal és ösztönzőkkel.

A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM várakozása szerint az idén mintegy 1,6 millió elektromos és hibrid autót (new energy vehicles, NEV) adnak el az ázsiai országban, 27 százalékkal többet a tavalyi 1,26 milliónál, ami 61,7 százalékkal múlta felül a 2017. évit.

Forrás: MTI/dpa/Reuters/Hszinhua

Friss hírek

Az USA húzza felfelé a világgazdaságot

Az Egyesült Államok tavalyi államháztartási hiányának példátlan pro-ciklikus bővülése felhajtóerőt adott a hazai fogyasztásnak, és ezzel egyidejűleg magyarázattal szolgált az amerikai gazdaság meglepő ellenállóképességet jelző tavalyi növekedésére is.

Read More »