A Huawei már nyögi az amerikai szankciók hatását

A cégvezetés szerint az amerikai szankciók miatt a Huawei a tervezettnél kissé később lesz a világ legnagyobb okostelefon gyártója. A kínai vállalat jelenleg a második a Samsung után az okostelefonok világpiacán.

„Ha nem jön közbe semmi váratlan esemény, az idei év végére már a világ legnagyobb okostelefon gyártója lettünk volna” – jelentette ki Shao Yang, a kínai konszern fogyasztói üzletágának stratégiai igazgatója a sanghaji Consumer Electronics Show kiállítás- és vásáron. „Ez most egy kicsit tovább fog tartani” – tette hozzá. Közölte, hogy a Huawei jelenleg napi 500-600 ezer okostelefont értékesít.

Az amerikai adminisztráció az elmúlt hónapban léptetett életbe szankciókat a vállalat ellen, mégpedig mobil hálózati berendezéseinek biztonsági kockázataira hivatkozva. A washingtoni kereskedelmi minisztérium ennek keretében megtiltotta az amerikai vállalatoknak, hogy alkatrészeket és szolgáltatásokat értékesítsenek a Huawei számára.

A Huawei tavaly előzte meg az Apple-t és foglalta el a második helyet a dél-koreai Samsung mögött az okostelefon eladásokban. A kínai cég az idén januárban jelentette be, hogy a negyedik negyedévre a világ legnagyobb okostelefon forgalmazójává válhat – még az amerikai piac nélkül is.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Az amerikai IDC informatikai és távközlési piackutató vállalat kimutatása szerint az idei első negyedévben már a hatodik egymást követő negyedévben csökkent a világpiaci okostelefon forgalom. A piackutató szerint csak egyetlen dobogós gyártó, a kínai Huawei tudta növelni eladásait, 50,3 százalékkal 59,1 millió készülékre. A kínai cég piaci részesedése eközben 11,8 százalékról 19 százalékra ugrott.

A lista harmadik helyén az Apple állt az első negyedévben, amikor az eladott készülékeinek száma 30,2 százalékkal, 36,4 millióra esett, piaci részesedése pedig 15,7 százalékról 11,7 százalékra csökkent.

A kínai belső okostelefon piacon a Huawei piacvezető. Az idei első negyedévben az öt legnagyobb szereplő közül csak a Huawei növelte eladásait, 41 százalékkal 29,9 millióra. Kínai piaci részesedése ezzel rekordra, 34 százalékra emelkedett a 2018 első negyedévi 23,4 százalékról.

A Huawei Technologies 2018-ban 721,2 milliárd jüan (105 milliárd dollár), az előző évinél 19,5 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 50,3 milliárd jüan nettó nyereséget ért el, ami 25 százalékos növekedés. A legnagyobb növekedést tavaly a konszern forgalmának 48 százalékát adó fogyasztási üzletág érte el, 45,1 százalékosat (348,9 milliárd jüan).

A Huawei tavaly 206 millió okostelefont, valamint 100 millió egyéb készüléket értékesített. Az okostelefonok eladása 35 százalékkal, a táblagépeké 14 százalékkal, a személyi számítógépeké 335 százalékkal, a viselhető készülékeké 120 százalékkal, a dolgok internetéhez (IoT) csatlakoztatott okos készülékek értékesítése pedig 39 százalékkal növekedett.

A Reuters hírügynökség által idézett elemzők szerint mindazonáltal a Huawei okostelefon eladásai akár negyedével is csökkenhetnek az idén az amerikai szankciók miatt.

Forrás: MTI/AP/Reuters

Friss hírek

Az USA húzza felfelé a világgazdaságot

Az Egyesült Államok tavalyi államháztartási hiányának példátlan pro-ciklikus bővülése felhajtóerőt adott a hazai fogyasztásnak, és ezzel egyidejűleg magyarázattal szolgált az amerikai gazdaság meglepő ellenállóképességet jelző tavalyi növekedésére is.

Read More »