Stratégiai partnerségre lép a Boeing és az Embraer

Az amerikai Boeing és a brazil Embraer repülőgépgyártó vállalatok csütörtökön bejelentették, hogy nem kötelező érvényű szándéknyilatkozatot írtak alá utasszállító repülőgépet gyártó vegyesvállalat létrehozásáról.

Az új vállalat, amelynek székhelye Brazíliában lesz, gyártja és értékesíti az Embraer kereskedelmi repülőgépeit, illetve nyújtja az ezekhez a gépekhez kapcsolódó szolgáltatásokat. A gépek fejlesztése, gyártása, értékesítése és az értékesítés utáni szolgáltatások nyújtása is a Boeing teljes ellenőrzése alá kerül.

A 4,75 milliárd dollár tőkeértékű vegyesvállalatban a Boeing részesedése 80 százalék, az Embraeré pedig 20 százalék lesz. A Boeing 3,8 milliárd dollár készpénzzel száll be az üzletbe. A két vállalat azt reméli, hogy a szükséges engedélyek megszerzése után a jövő év végére le tudják zárni az ügyletet. Ha sikeres lesz, ezzel a megállapodással a Boeing integrálja az Embraer 70-150 fős utasszállító repülőgépeit, tökéletesítve ezáltal kínálatát.

A repülőgépgyártó iparág két mamutvállalata, a Boeing és az európai Airbus közötti vetélkedés újabb fejezeteként jött létre a megállapodás arról, hogy a Boeing megveszi az Embraer kereskedelmi repülőgépgyártó részlegét. Előzőleg, tavaly októberben az Airbus a kanadai Bombardier regionális repülőgépeket előállító CSeries programjába vásárolta be magát. A CSeries a 110-150 férőhelyes regionális gépek piacán versenyez, fő versenytársa az Embaer, és annak E175-ös és E195-ös típusa.

Kapcsolódó cikkeink:

Az Embraer a világ harmadik legnagyobb repülőgépgyártója, 16 ezer embert foglalkoztat, éves árbevétele közel 6 milliárd dollár. Az 1994-ben privatizált vállalat Brazília ipari gyöngyszemeinek egyike, amely nemcsak polgári és katonai célú, hanem üzleti repülőgépeket is gyárt.

A Sao Pauló-i tőzsdén meredeken csökkent az Embraer árfolyama a hosszú hónapok óta várt megállapodás hallatán, mivel a befektetők azt gondolták, hogy 4,75 milliárd dollárnál többet ér az Embraer kereskedelmi repülőgépgyártó részlege. Január óta több mint 30 százalékkal drágult az Embraer az amerikai repülőgépgyártóval való megállapodás reményében, de csütörtökön napi mélypontján több mint 16 százalékos mínuszban is járt az árfolyam.

A Boeing 0,25 százalékos pluszban, 333,67 dolláron forgott a New York-i tőzsdén csütörtökön zárás előtt három órával. Az egy évvel korábbi árfolyamhoz képest ezt több mint 67 százalékos emelkedés, de a június 7-én elért 374,48 dollárhoz képest a Boeing 11 százalékot veszített értékéből, mert a befektetők attól tartanak, hogy ronthatja a vállalat üzletmenetét az Egyesült Államok és más országok közötti kereskedelmi viták fokozódása.

Forrás: MTI/Reuters

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »