EB: a légiközlekedési ágazat is megsínyli majd a Brexitet

Nagy-Britannia és az Európai Unió még mindig tárgyalnak a kiválás végső feltételekről, de „teljességgel kétségtelen”, hogy a Brexit negatív hatással lesz a régió légiközlekedési iparára – mondta hétfőn az Európai Bizottság.

„A Brexit rendkívül szerencsétlen, és általánosságban kedvezőtlen hatással lesz a repülésre. Ez kétségtelen” – fogalmazott Henrik Hololei, az Európai Bizottság mobilitási és közlekedési főigazgatója a CNBC-nek.

Mint elmondta: ami a tárgyalások ezen pontján biztos, az az, hogy a szigetország nem marad az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) tagja. Ez azért van, mert Nagy-Britannia kijelentette, hogy nem hajlandó elismerni az Európai Bíróság joghatóságát, ami viszont előfeltétele az EASA-ban való tartózkodásnak.

Az EASA felelőssége, hogy szabályokat alkosson, kidolgozza a repülésbiztonsággal kapcsolatos jogszabálytervezeteket, tanácsot adjon az EU-s jogszabályok tervezésére, végrehajtására és nyomon kövesse a szabványosításban meghatározott biztonsági szabályokat. Ezen kívül feladata, hogy biztosítsa: a légitársaságok tiszteletben is tartják ezeket a szabályokat, valamint hozzájáruljanak az iparágon belüli fejlesztés és termelés költségeinek csökkentéséhez.

Az ügynökség novemberi jelentése szerint pedig Nagy-Britannia mindeddig „nagyon jelentősen hozzájárult” a fentiekhez; mind a pénzügyek, mind az ötletek, mind az irányítás terén.

„A Brexit után a britek nem fognak hozzáférni a légiközlekedés egységes piacához sem. Egy ilyen kaliberű szereplő elvesztését mindenki sajnálni fogja az ágazatban” – magyarázta Hololei.

Mindazonáltal a főigazgató elmondta: ő úgy képzeli, hogy az Európai Bizottság egy hasonló légiközlekedési megállapodást fog kötni Nagy-Britanniával, mint amit a szervezet jelenleg az Egyesült Államokkal és Kanadával folytat. Az EU és az USA közti kétoldalú megállapodás lehetővé teszi az európai légitársaságok számára, hogy korlátozás nélkül repüljenek a régióból az Egyesült Államokba.

  • Korábban írtuk:

Forrás: CNBC

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »