Erőre kapott a Jaguar, az USA-ban már a Porschét szorongatja

A Ford tulajdonában eltöltött gyenge évek és mérsékelten sikeres modellek után a Jaguar az új tulajdonossal végre erőre kapott és hónapról hónapra értékesítési rekordokról számol be. Az új F-Pace az amerikai piacon már fel tudja venni a versenyt a Porsche hasonló modelljeivel is, amire eddig nemigen volt példa.

A brit márka már 95 éves történelmet tudhat maga mögött, de korai modelljei  – amellett, hogy tervezési szempontból ma is csodálatra méltóak, egyben híresek voltak a megbízhatatlanságukról is. A várt fellendülést az sem hozta meg, hogy a Ford 1989-ben megvásárolta a márkát, a Ford és Jaguar alkatrészek csereberéje valószínűleg némileg olcsóbbá tette a gyártást, de a vevők továbbra sem tódultak.

Így egy újabb váltással a Jaguar indiai kézbe került, a Tata Motors vásárolta meg a Fordtól és nem sajnálták belőle a tőkét sem, így jöhetett létre a 2013-ban bemutatott F-Type kabrió, majd 2015-ben az F-Pace SUV. Előbbi „csak” egy jól fogyó presztízsmodellé vált, utóbbiból viszont jelenleg nem tudnak eleget gyártani, köszönhetően az egyre erősödő SUV-láznak.

Jaguar F-Type

Jaguar F-Type

Számokban kifejezve: az idei év első négy hónapjában 14.606 darab Jaguart adtak el az Egyesült Államokban, ami több, mint duplája a tavaly januártól áprilisig terjedő időszak eladott mennyiségének. Az óriási növekedést az F-Pace és a szintén nemrég debütált belépő kategóriás szedán, az XE adja, a tavalyi első harmadban ezek a modellek még nem voltak elérhetőek a kereskedésekben.

Az F-Pace ezzel a teljesítménnyel idén a Porsche Cayenne eladásait már túlszárnyalta és szorosan követi a német márka kisebbik SUV modelljét, a Macant is. Az F-Type ennyire nem áll jól, a Porsche 911-es eladási számainak csak a felét tudja hozni, de a korábbi évekhez képest már ez is nagyszerű teljesítmény a Jaguar számára.

Akárhogy is, a Volkswagen-csoport valószínűleg nem nagyon aggódik azért, hogy csorba esik a koronaékszerén, a Porsche értékesítése kismértékben tovább nőtt az év első négy hónapjában és az egyik legjobb nyereségmutatóval rendelkezik az autóiparban, átlagosan minden eladott autón 17.250 dollárt keresnek.

Egy „fapados” 911-esért 91.100 dollárt kérnek el egy amerikai autókereskedésben, ami körülbelül 30.000 dollárral több, mint az F-type indulóára.

Ha Németországban álmatlanság üti fel a fejét, akkor azt inkább a Mercedes központjánál vagy a BMW-nél kell keresni. Ezek a vállalatok sokkal nagyobbak, így jobban függnek az autóipar teljes eladott mennyiségétől, ami éppen lehűlőben van: az amerikai eladások négy egymást követő hónapban csökkentek, ahogy a kereslet halványul, a hitelköltségek pedig növekednek, de mint egy túlmelegedett motor, ez sem egyenletesen hűl le.

A Lincoln például 6%-os növekedést ért el az év első négy hónapjában, a Generals Motors GMC divíziója 7.3%-os, míg az Audi 7.7%-os növekedést produkált ugyanebben az időszakban.  A tömegmodellektől jobban függő Chevrolet és Ford azonban a felhalmozódó készletek miatt a nyári időszakban valószínűleg a gyárak ideiglenes leállítására kényszerülnek.

Az idei év eddigi nyerteseiben pedig van két figyelemreméltó közös pont: mindannyian kínálnak erős, új SUV-okat és mind luxus – vagy közel luxus – autókat gyártanak.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Bloomberg

Friss hírek