Rábólintottak az Alitalia radikális üzleti tervére

Az Alitalia igazgatósága elfogadta a légitársaság új üzleti tervét, amelyben 1 milliárd eurós költségcsökkentést vállalnak 2019-ig, hogy ugyanazon év végére nyereséget termeljen a társaság.

Az olasz légicég honlapján közzétett jelentés szerint a radikális és szükséges lépéseket tartalmazó tervet hamarosan a kormány elé terjesztik, majd a szakszervezetekkel is tárgyalnak, mivel az elképzelések között szerepel egy új kollektív szerződés kötése is.

Az Alitalia 2019 végéig 30 százalékkal szeretné növelni az árbevételt a mostani 2,9 milliárd euróról, 3,7 milliárd euróra. Független szakértők szerint a célkitűzések reálisak és elérhetők – olvasható a közleményben.

Cramer Ball, az Alitalia vezérigazgatója a közlés szerint azt mondta, hogy az igazgatóság jóváhagyásával felgyorsíthatják az átalakítást, amelyet a márka és az arculat módosításával kezdtek el. Szükségesnek nevezte emellett, hogy a folyamatosan kiéleződő versenyhelyzet miatt radikális változásokat hajtsanak végre, mert csak így tudják nyereségessé tenni az olasz nemzeti légitársaságot.

A bevételnövelő tervek között egyebek mellett szerepel a keskenytörzsű flotta 20 géppel való csökkentése, a fedélzeti szolgáltatások fizetőssé tétele, és diszkontosítják az árképzést is: fizetős lesz a feladott poggyász, a székválasztás és az elsőbbségi beszállítás is. A szélestörzsű flotta gépeire új fedélzeti szórakoztató központot terveznek és minden repülőt wi-fi-vel is felszerelnek.

A római központú Alitaliát 2014 júniusában mentette meg a biztos csődtől az abu-dzabi székhelyű Etihad Airways azzal, hogy 49 százalékos részesedést vásárolt az akkor százmilliós veszteségeket produkáló légitársaságban. A feltőkésítés után új arculatot mutattak be és elkezdték a hosszú távú járathálózat átalakítását.

Az első tervek szerint 2017-re már nyereséget kellett volna termelnie az Alitaliának, de Luca Cordero di Montezemolo elnök tavaly nyáron még azt mondta, a légitársaság napi félmillió euró veszteséget termel.

Az olasz légitársaság diszkontosításáról azóta voltak sajtóértesülések, hogy megszakadtak a tárgyalások az Alitalia és az Air Malta között utóbbi felvásárlásáról.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »