Kínai konkurenst kap idén az Airbus és Boeing

Kína első hazai gyártású, hosszabb útitávokra is alkalmas személyszállító repülőgépe már idén júliusban megkezdheti repüléseit, ezzel középtávon komoly konkurenciát támaszthat a légipiacot jelenleg uraló Airbus és Boeing társaságoknak.

Az állami kézben lévő repülőgépgyártó, a Commercial Aircraft Corp of China – röviden COMAC – 2015 novemberében leplezte le C919 kódjelű gépét, mely egy 168 utas szállítására alkalmas, egyfolyosós modell – azóta már a fedélzeti rendszereket is telepítették és számos sikeres teszten van túl a típus. Öszességében ez már a cég második modellje lesz, 2016 nyarán ugyanis már üzembe állítottak egy kisebb, regionális típust, az ARJ 21-est.

Az eredeti tervekhez képest a C919-es fejlesztése csúszásban van, korábban ugyanis 2015-re tervezték a tesztelés befejezését, de a dátumot további tesztek elvégzése érdekében módosították, így az új céldátum 2017 júliusa lett.

A COMAC a C919-es gépet kifejezetten az Airbus 320-as és a Boeing 737-es versenytársának fejlesztette és az eddigi megrendelések számát figyelembe véve egészen erősen kezdhet a cég. 2016 novemberi médiajelentések szerint a C919-re máris 23 országból érkeztek megrendelések, eddig összesen 570 darabra.

A fő vásárlók persze kezdetben várhatóan a helyi vagy eleve állami érdekeltségű légitársaságok közül kerülnének ki, így az Air China, a China Southern és a China Eastern Airlines lehetnek az első fecskék, de még 2015-ben a Qatar Airways vezérgazgatója is úgy nyilatkozott, hogy semmi problémát nem okozna a kínai gépek üzembe állítása, ha tudják hozni az általuk megkívánt minőségi követelményeket.

A személyszállító gépek iránti kínai kereslet várhatóan meghatározza majd a fő gyártók eredményszámait, az Airbus például úgy számol, hogy a 2016-2035 közötti időszakban a kínai légitársaságoknak közel 6000 új gépre lesz szükségük.

Figyelembe véve, hogy tavaly az Airbus összesen 688, a Boeing pedig 748 gépet adott át üzemeltetésre, a kínaiak által támasztott kereslet még évekre lebontva is a teljes értékesítés jelentős hányadát teheti ki – ebből szelne ki 2017-től egy szeletet a COMAC.

Forrás: CNBC / Kitekintő

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »