Egyre komolyabb a verseny az e-autók piacán

A Daimler 10 milliárd eurót fordítana villanyautók fejlesztésére, de versenybe száll a legnagyobb brit autógyártó, a Jaguar Land Rover is.

Thomas Weber a Stuttgarter Zeitung című lap szombaton megjelent számában arról beszélt, hogy a Daimler 2025-ig tíz villanyautó-modellel jelenik meg. Elmondta továbbá, hogy ebből három Smart márkájú lesz, és hogy az erősebb elemek akár 700 kilométer távra elegendő energiát nyújtanak majd.

A Reutersnek korábban név nélkül nyilatkozó forrás azt mondta a hírügynökségnek, hogy a Daimler legalább hat villanyautó-modellt tervez piacra dobni, de ez a szám akár kilencre is nőhet, és a német gyár ezzel versenyre kel a piacon az amerikai Tesla és a német Volkswagenhez tartozó Audi cégekkel.

A Daimler még pénteken jelentette be, hogy folytatja a dízelüzemű autók eladását az Egyesült Államokban, szemben riválisával, a Volkswagen céggel, amely a héten azt közölte, hogy a tavalyi botrány hatásaként végleg felhagy az ilyen autók értékesítésével az amerikai piacon – számolt be a Der Spiegel. A hetilap adatai szerint az amerikai piacon idén eladott Mercedes márkájú autók kevesebb mint egy százaléka dízelüzemű. Néhány éve még 5 százalék körüli volt.

A britek is versenybe szállnak

A legnagyobb brit autógyártó, a Jaguar Land Rover (JLR) bejelentette, hogy villanyautó gyártását tervezi Nagy-Britanniában. A cég néhány nappal azután közölte ezt, hogy a brit kormány 390 millió font (1 font=364,50 forint) támogatást hagyott jóvá a zöld technológia támogatására. Ralf Speth, a Jaguar Land Rover vezérigazgatója azt mondta, hogy West Midlands-ban lenne a villanyautó  sorozatgyártása.

A JLR a napokban mutatta be első villanyautóját a Los Angeles-i Autószalonon és nagyratörő tervei szerint autóinak csaknem fele villanymeghajtású lesz az évtized végére. A tengerentúli autószalonon a 2016-os “Év zöld autója” díjat a második generációs Chevrolet Volt kapta.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Csökken az Omicron miatti aggodalom, 15.600 pont felett a DAX

Magasabban kezdték a napot az európai indexek, köszönhetően a kínai monetáris feltételek lazításának és annak, hogy az Omicron vélhetően mégsem lesz olyan negatív hatással a gazdasági fellendülésre, mint azt előzetesen gondolták. Másrészről viszont ez egyben azt is jelenti, hogy a jegybankok tartják magukat ahhoz, hogy elkezdik visszavonni a piaci ösztönző eszközöket.

Read More »

Leave a Reply