A fellendülés évei után lelassult a kínai autópiac növekedése, amit leginkább az olcsó kisautókat gyártó kínai vállalatok éreztek meg, míg a külföldi márkák, illetve felső kategóriás modellek gyártói szinte egyáltalán nem. Az Audi, a Porsche és a Lamborghini modelljeit most is úgy veszik, mint a „forró zsemlét”.
A világ egyetlen piaca sem növekszik olyan gyors ütemben, mint a kínai. A Porsche az első negyedévben Kínában az előző évinél 38 százalékkal több, 7121 autót adott el. Kína „akár már az idén a legnagyobb piacunk lehet” – mondta Bernhard Maier értékesítési igazgató. A Cayenne modellnek már két éve Kína a legnagyobb piaca, és a Panamera modellből is ott vásárolják a legtöbbet.
A Porsche a Pekingi Autószalonra időzítette a Cayenne GTS világpremierjét, csakúgy, mint a Boxster új generációjának bemutatását.
Az Audi két év alatt 230-ról 400-ra tervezi növelni márkakereskedőinek a számát. Kínában ötmillió lakosnál nagyobb városból van száz, de az Audi ezek közül „csak” 57-ben képviselteti magát. A tavalyi első negyedévi 37 százalék után az Audi az idei első negyedévben 40 százalékkal növelte eladásait.
Kitekintő / MTI