A BMW német autógyártó azt tervezi, hogy a jelenlegi szintről megduplázza, 2019 végére 500 ezerre növeli hibrid és elektromos autóinak az eladását.
Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója a WirtschaftsWoche gazdasági hetilapnak nyilatkozva azt is elmondta, hogy a cég elektromos és részben elektromos autógyártása „kétszámjegyű” mértékben nő jövőre.
A BMW az idén várhatóan 100 ezer elektromos autót értékesít világszerte, amelyek iránt különösen nagy a kereslet Európában és az Egyesült Államokban.
Az elektromos autók piacára a vállalat 2013-ban az i3 járművel lépett be, az eladások azonban nem nőttek jelentősen, a vállalatirányítás pedig hezitált, hogy hogyan tovább. Az idei szeptember fordulópont volt, a müncheni központú autógyártó ugyanis bejelentette, hogy elindítja az elektromos autók tömeggyártását, és 2025-re 12, teljesen elektromos autómodellt gyárt, akár 700 kilométer megtételére alkalmas akkumulátorokkal.
- Kapcsolódó cikkeink:
Forrás: MTI/Reuters