Eddigi formájában vége lehet a Seat márkának

A Volkswagen csoporthoz tartozó Seat úgy tűnik, a hagyományos formájában nem éli túl az Euro 7-es szabvány bevezetését. A korábban a Seat csúcsmodelljeit jelző Cupra leválasztását – és meggyőző sikereit – követően újabb változás következik a spanyol márka történetében. 

A Seat vezérigazgatója, Wayne Griffiths Barcelonában adott interjút, melyből kiderült hogy a konszern „mobilitási márkát” kíván kreálni a Seatból, ami a gyakorlatban azt fogja jelenteni, hogy a márka Seat Mó néven előfizetéses rendszerben fog kisebb elektromos modelleket és robogókat kínálni. A lenti képen látható Seat Mó robogó egyébként Spanyolországban már kapható, az adókedvezményekkel csökkentve 6350 eurós áron.

SEAT MÓ 125 PERFORMANCE – Forrás: Seat Mediacenter

Ezen felül a Seat fogja kezelni a VW csoport kisebb elektromos modelljeinek fejlesztését, a cél érdekében pedig az anyacég 10 milliárd euró összeget szán a Seat spanyolországi gyárainak fejlesztésére – így a Martorellben és a Pamplonában található üzemek számos elektromos modell gyártásának adnak majd otthont – nem feltétlenül csak Seat márkanévvel.

A mobilitási folyamat áldozatai várhatóan a Seat hagyományos modelljei lesznek, az Euro 7-es szabványra történő átállás ugyanis a cég szerint autónként körülbelül 2000 euróval növelné meg a gyártási költségeket. Ez több modell nyereséggel történő értékesítését is ellehetetlenítené, így az eddigi olcsóbb típusok – például az Ibiza és a Leon – várhatóan eltűnnek majd a kínálatból. Ugyanerre a következtetésre jutottak egyébként a szintén a konszernhez tartozó Skoda vezetői is, náluk a Fabia, a Scala és a Kamiq modellek szűnnének meg, ha az Euro 7-es szabvány bevezetése a jelenlegi tervek szerint, 2025 közepén megtörténne.

A Seat szempontjából azonban további hátrány, hogy míg a Skodának azért maradnak nagyobb árréssel értékesíthető modelljei is, a Seattól ezek már a Cuprához vándoroltak. Sokatmondó adat, hogy az idei év első két hónapjában Európában 40.751 darab Seat fogyott, míg a Cupra 19.632 db új autót értékesített, azaz a Seat-Cupra eladások egyharmadát a Cupra modellek adták, vélhetően jóval nagyobb árrés mellett.

Ezen felbuzdulva a Cupra már be is jelentette, hogy az észak-amerikai piacon is szeretnének megjelenni elektromos modellekkel, a hatékonyság – értsd: adókedvezményekre való jogosultság – érdekében pedig egy új üzemet is terveznek a régióban. A Cupra a cég középtávú tervei szerint évi 500 ezer autót szeretne értékesíteni.

A Seatnak marad az autómegosztás és a robogók…

Forrás: Automotive News Europe / ACEA

 

Hozzászólások ()

Friss hírek

cafebrunchbudapest.com

Egy ínycsiklandó péksütemény (x)

New York lüktető városának gazdag kulináris hagyománya ihletett egy különleges reggeli élményt, amely most Budapest belvárosában is elérhető. Ha egy finom, és különleges falatra vágysz, érdemes ellátogatnod a város egyik kiemelkedő reggeliző helyére, ahol a világhírű New York-i sütemények izgalmas változatai várják a vendégeket.

Read More »