Az EU-ban már több tölthető autó fogy, mint dízel

Februárban tovább nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az előző évi alacsony bázishoz képest – jelzi az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA által kedden publikált havi riport.

Februárban 11,5 százalékkal 802 ezerre nőtt a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az Európai Unóban, és az előző hónapban januárban is 11,3 százalékos volt a növekedés, így az év első két hónapjában forgalomba helyezett közel 1,6 millió személygépkocsi átlagosan 11,4 százalékkal haladja megy az egy évvel korábbi bázisértéket – mely azonban az előző évet meghatározó félvezetőalkatrész-hiány miatt meglehetősen alacsony volt.

A nagyobb nemzeti piacok közül Spanyolországban az év első két hónapjában 32,1 százalékos volt a növekedés, Olaszországban pedig 18,2 százalékos. Franciaországban 9,1 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba, Németországban azonban mindössze 0,2 százalékos volt a növekedés. A legnagyobb mértékű, 46,2%-os növekedést Görögország könyvelhette el, ahol a január-februári időszakban összesen 20.488 új autót regisztráltak, a képzeletbeli dobogóra pedig Portugália (+43%) és Románia (+37,7%) fért még fel.

Rohamosan nő az EV szektor

Februárban az akkumulátorról üzemelő teljesen elektromos autók (BEV) forgalomba helyezése 39,7 százalékkal 97,3 ezerre nőtt az egy évvel korábbihoz képest, így a kategória 12,1 százalékos piaci részesedést ért el a 2022. februári 9,7 százalékkal szemben. A hibrid elektromos autók forgalomba helyezése is erőteljesen, 22,3 százalékkal 204,8 ezerre nőtt, ami 25,5 százalékos részesedésnek felel meg, míg egy évvel korábban az újonnan forgalomba helyezett autók 23,3 százaléka volt hibrid elektromos.

A pontosság kedvéért tegyük hozzá, hogy az ACEA statisztikái a full hibrid és a mild hibrid járműveket is ebbe a kategóriába sorolják. A két kategória olyan szempontból azonos, hogy egyiket sem lehet hálózatról tölteni, de míg a full hibridek egy keveset képesek tisztán elektromos módban is haladni, addig a mild hibrideknél csak elektromos rásegítésről van szó, a belsőégésű motor nem kapcsol le.

A teljesen elektromos autók Csehország (-3,2 százalék) és Szlovákia (-28,2 százalék) kivételével a régió valamennyi piacán nagy növekedést értek el, beleértve a három legnagyobb piacot is: Németországban 14,7%-kal, Franciaországban 45,7%-kal, Hollandiában 88,9%-kal nőttek az eladások.

A hibrid elektromos autók forgalomba helyezése Spanyolországban 31,8 százalékkal, Franciaországban 24,6 százalékkal, Németországban 24,2 százalékkal, Olaszországban 24,2 százalékkal nőtt.

A hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid autók forgalomba helyezése viszont 7,4 százalékkal 57,5 ezerre csökkent, ami elsősorban a német piacon megszűnt támogatásnak tudható be: Németországban 44,8 százalékos volt a csökkenés ebben a szegmensben.

  • Kapcsolódó cikkeink:

A februárban forgalomba helyezett benzines autók száma 11,1 százalékkal nőtt éves bázison az EU-ban 36,9 százalékos, az egy évvel korábbival megegyező részesedés mellett. A legnagyobb piacokon, Spanyolországban 19,0 százalékkal, Olaszországban 16,3 százalékkal, Németországban 8,9 százalékkal, Franciaországban pedig 7,7 százalékkal nőtt a benzines autók forgalomba helyezése februárban éves bázison.

A dízelüzemű autók forgalomba helyezése 8,4 százalékkal csökkent, a szegmens piaci részesedése pedig 15,0 százalékos lett, 3,2 százalékponttal alacsonyabb az előző évinél. Ez egyben azt is jelenti, hogy a teljesen elektromos (12,1%) és a plug-in hibrid (7,2%) autók részaránya együttesen már meghaladja a dízelekét. Néhány országban azonban még nőtt a dízeles autók forgalomba helyezése: Lengyelországban 18,9 százalékkal, Csehországban 12,4 százalékkal, Olaszországban pedig 2,2 százalékkal.

Magyarországon 9747 autót helyeztek forgalomba az idén februárban a 2022 februári 9448 után, ez 3,2%-os növekedésnek felel meg. A hibrid elektromos autók részesedése az idén februárban 39,0 százalékos, a benzineseké 37,4 százalékos, a dízeleké 10,6 százalékos volt, a teljesen elektromos autóké pedig 6,5 százalékos. Tavaly februárban 41,8 százalékos volt a hibrid elektromos autók részaránya, a benzineseké 36,7 százalékos, a dízeleké pedig 12,2 százalékos, a teljesen elektromos autók pedig 3,6 százalékát tették ki az összes forgalomba helyezésnek.

Forrás: ACEA / MTI

Hozzászólások ()

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »