Októbertől ötéves kitiltást kapnak a rendbontó utasok a KLM és a Transavia járatain

A KLM holland királyi légitársaság és a Transavia ettől a hónaptól közös listát vezet azokról az utasokról, akik a két cég bármelyik járatán súlyos szabályszegést követnek el. Őket – függetlenül attól, hogy melyik társaság repülőgépének fedélzetén kapták szabályszegésen – mindkét vállalat öt évre szóló kitiltással sújtja.

A világon ez az első együttműködés, amelynek keretében két légi fuvarozó megosztja egymással az erre vonatkozó adatokat és közösen szankcionálnak – igaz, a KLM és a Transavia nem teljesen független egymástól, hiszen mindkét cég a KLM-Air France csoport tagja.

A KLM és a Transavia emellett arra kéri a politikusokat és szabályalkotókat, hogy ezeket az adatokat nemzetközi szinten is tegyék megoszthatóvá. A megállapodásnak köszönhetően a Transavia korábban már bevezetett szabályozása terjed ki a KLM minden egyes járatára, így kisebb az esélye, hogy a korábban már rendbontáson ért utasok ismét szabályszegést követhessenek el.

Az intézkedés előzménye, hogy a légitársaságok egyre többször kapnak bejelentést szabályszegő, az utasokra, a személyzetre, így a légi közlekedés biztonságára veszélyt jelentő utasokról. A folyamat a járvány alatt kezdett el súlyosbodni, és bár a járvány után a rendbontó utasok aránya csökkent, a légitársaságok most újból a helyzet romlását tapasztalják.

A KLM jelenleg havonta öt olyan esetről szerez tudomást, amelynek a járatokról való kitiltás az eredménye, a Transavia esetében havi egy ilyen esetet regisztrálnak.

https://www.instagram.com/p/CiNSlRzIi7H/

A két légitársaság mélyreható vizsgálatokat végzett arról, hogyan tudná a tiltólistás utasok adatait megosztani egymással és közösen fellépni. A folyamat azért tartott sokáig, mert bár egy légitársasági csoporthoz tartoznak, az adatcserére vonatkozó szabályok rendkívül komplexek, sőt, néha egymásnak is ellentmondanak. Ennek ellenére sikerült olyan intézkedést megfogalmazni, amellyel lehetséges az utaslista jogszerű megosztása – ez azonban csak az első lépés, a következő az összes holland légicég bevonása, majd ennek kiterjesztése, remélhetőleg egész Európára.

Annak érdekében, hogy minél előbb csökkenteni lehessen az incidensek számát, a KLM és a Transavia arra kéri a holland és európai politikusokat, jogalkotókat, hogy tegyék lehetővé a légicégeknek a tiltólistájukon lévő utasok adatainak megosztását.

Több országban jelenleg nincs erre vonatkozó szabályozás, ahol pedig van, ott nagyon bonyolult, így ellehetetlenítik az információcserét. A nemzeti szintű szabályokat később nemzetközi szintű összehangolásának kell követnie, mivel határon átnyúló jelenségről van szó, amely kritikus a légi közlekedés biztonsága szempontjából.

Forrás: KLM

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »