Az ID. AERO koncepcióautó kínai bemutatójával a Volkswagen ízelítőt ad a márka első, teljesen elektromos hajtású szedánjából, mely méretében a Passatot, formavilágában pedig az ID szériát követi.
A leendő modell a prémium középkategóriás szedánok szegmensébe lesz pozícionálva, a Kínába szánt sorozatgyártású változat várhatóan 2023 második felében kerül forgalomba. A Volkswagen emellett azt tervezi, hogy 2023-ban a németországi Emdenben megkezdi az európai szériaváltozat gyártását és az észak-amerikai piacra is bevezetik a modellt.
A közel öt méter hosszú koncepciójárművet aerodinamikai elvek alapján tervezték. A kupé stílusban elegánsan hátrafelé lejtő tető hozzájárul a kiváló, 0,23-as légellenállás eléréséhez. Az ID. AERO nagy teljesítményű lítium-ion akkumulátorral van felszerelve, amelynek nettó energiatartalma 77 kWh. A hajtásrendszernek és az aerodinamikai tulajdonságoknak köszönhetően az új modell akár 620 kilométeres hatótávolságot is elérhet, így hosszú távú utazásra is alkalmas.

Forrás: Volkswagen Newsroom
Az ID.3, ID.4 és ID.6 után az ID. AERO már a negyedik teljesen elektromos modellsorozat lesz Kínában. A Volkswagen regionális stratégiája alapján a fenntartható járművek vezető szállítójává kíván válni Kínában, a gyártó tervei szerint 2030-ban már legalább minden második Kínában értékesített VW modell elektromos lesz.
Stilisztikailag az ID. AERO a prémium középkategóriás szegmensben először ülteti át az ID. széria formatervét egy szedánra. Az aerodinamikusan kialakított orr-rész és tető gondoskodik arról, hogy a levegő optimálisan áramoljon a jármű felett. A légáramlást az enyhén behúzott, elválasztó éllel ellátott hátsó rész vezeti el. A kéttónusú, 22 colos keréktárcsák turbina stílusúak, a klasszikus ajtókilincseket pedig megvilágított érintőpanelek helyettesítik, amelyek még tovább csökkentik a légellenállást.
https://www.youtube.com/watch?v=5KZzCo9_zsg
Az ID. AERO európai változata várhatóan 2023-ban gördül le a szerelőszalagról. Az elektromos járművek sorozatgyártásával Emden lesz az egyik első Volkswagen-gyár Alsó-Szászországban, mely döntően hozzájárul a modellpaletta villamosításához és a teljes új járműpark CO2-kibocsátásának csökkentéséhez.
Forrás: Volkswagen Newsroom