Hat új akkumulátorgyárat épít a Volkswagen Európában

A Volkswagen tovább folytatja e-mobilitási stratégiáját: akkumulátoros offenzívájának elindítása érdekében, Olaf Scholz német kancellár jelenlétében megtették az első cellagyár alapkőletételét Salzgitterben. A gyártás 2025-ben indul, a globális akkumulátor-üzletágért az újonnan létrehozott „PowerCo” vállalat felel.

Az új vállalat a cellagyártáson kívül az akkumulátorok teljes értékláncának tevékenységéért is felelős lesz. 2030-ig a PowerCo a partnerekkel együtt több mint 20 milliárd eurót fektet be az üzletág fejlesztésébe, éves szinten 20 milliárd eurót meghaladó forgalmat generálhat, és csak Európában akár 20 000 embert foglalkoztat majd.

A Volkswagen-csoport a PowerCo európai vállalatba tömöríti globális akkumulátor-gyártási tevékenységét. A vállalat Salzgitterből irányítja mostantól a nemzetközi gyárak működését, a cellatechnológia továbbfejlesztését, az értéklánc vertikális integrációját, valamint a gyárak gépekkel és berendezésekkel való ellátását.

Alapkőletétel Salzgitterben, a képen balról jobbra Frank Blome, Daniela Cavallo, Stephan Weil, Herbert Diess, Olaf Scholz, Thomas Schmall és Hans Dieter Pötsch. Forrás: Volkswagen Newsroom

A jövőre nézve további termékek, például az energiahálózathoz szükséges nagyméretű tárolórendszerek kifejlesztését tervezik. A Salzgitter után a következő cellagyárat Valenciában hozzák létre. Jelenleg három további cellagyár helyszínét keresik Európában, Európán kívül pedig már vizsgálják további gigagyárak létesítésének lehetőségét Észak-Amerikában is.

Thomas Schmall, a Volkswagen AG igazgatótanácsának technológiáért felelős tagja és a PowerCo felügyelőbizottságának elnöke elmondta:

„Első saját cellagyárunk megépítésével konzekvensen megvalósítjuk technológiai ütemtervünket. A PowerCo globális akkumulátoripari szereplővé válik. A vállalat fő erőssége a vertikális integráció lesz a nyersanyagoktól a cellákon át egészen az újrahasznosításig. A jövőben minden releváns tevékenységet házon belül fogunk végezni, és stratégiai versenyelőnyre teszünk szert az e-mobilitás terén folytatott versenyben.”

A szabványosítás nemcsak a berendezésekre, az épületekre és az infrastruktúrára, hanem a termékekre, a folyamatokra és az informatikára is kiterjed majd. Így olyan gyárak jönnek létre, amelyek gyorsan átállíthatók a további termék- és gyártási innovációkhoz. Minden gyár 100 százalékban regeneratív forrásból származó villamos energiával fog működni, és a jövőbeni zárt körfolyamatú újrahasznosításra lesz tervezve.

2030-ra a Volkswagen-csoport a partnerekkel együtt hat cellagyárat kíván üzemeltetni Európa-szerte, összesen 240 GWh kapacitással. Az új, egységesített cella szinergiahatásokat használ ki, és akár 50 százalékkal csökkenti az akkumulátorok költségeit. Az eddig legyártott prototípusok rendkívül ígéretes teljesítményt mutattak a hatótávolság, a töltési idő és a biztonság tekintetében – ami a jövőbeli ipari szabvány alapvető előfeltétele.

Forrás: Volkswagen Group

Hozzászólások ()

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »