Két oldalról pofozzák az ACEA autóipari szövetséget

A Volvo kilép az ACEA-ból az elektromos átállással kapcsolatos ellentétes nézetei miatt. Az autógyártó szerint fenntarthatósági stratégiája nem egyezik a lobbicsoport álláspontjával. A  Volvo célja, hogy 2030-ra kizárólag elektromos meghajtású autókat gyártson.

“Fenntarthatósági stratégiánk ebben a szakaszban nem egyezik az ACEA álláspontjával és munkamódszerével. Ezért úgy gondoljuk, hogy egyelőre jobb, ha más utat választunk”.

A Stellantis a múlt hónapban közölte, hogy az év végéig kilép az ACEA-ból a jövőbeli mobilitási kérdések kezelésére irányuló új megközelítés részeként, amely magában foglalja a hagyományos lobbitevékenységtől való eltávolodást – ők azonban éppen azért lépnek ki az autóipari szövetségből, mert nem találták eléggé hatékonynak a lobbicsoport fellépését az elektromos átállás fokozatosságának elérése érdekében.

Forrás: Volvo Cars

Az ACEA adatai szerint a Volvo és a Stellantis együttesen a régió eladásainak 21,5 százalékát adták az év első öt hónapja alatt, így jelentős csapásnak értékelhető a két márka távozása a szövetségből.

A Volvo és az ACEA nagyon eltérően reagált Európa azon törekvéseire, hogy 2035-ig fokozatosan kivonja a belső égésű motorokat. A  Volvo célja, hogy 2030-ra, azaz az EP által megadott határidő előtt öt évvel már kizárólag elektromos meghajtású autókat gyártson.

Az ACEA ezzel szemben a múlt hónapban “aggodalommal” fogadta, hogy az Európai Parlament elutasította az új autók CO2-kibocsátásának 2035-től kezdődő 90 százalékos csökkentésére irányuló erőfeszítéseket, és végül a 100 százalékos csökkentést fogadták el, ami lényegében betiltja a belső égésű motorok értékesítését a térségben az említett időpont után.

Az ACEA-t, amelyet jelenleg Oliver Zipse, a BMW Group vezérigazgatója vezet, 1991-ben alapították, hogy képviselje a gyártók közös iparági álláspontját az Európai Unióban. A Stellantis és a Volvo év végi kilépésével – legalábbis a jelenlegi állapotok szerint – az ACEA-nál megmaradó tagok a jövő évben a következők lesznek:

  • BMW Group
  • DAF
  • Daimler Truck
  • Ferrari
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Iveco Group
  • Jaguar – Land Rover
  • Mercedes-Benz Group
  • Renault Group
  • Toyota
  • Volkswagen Group

Forrás: ACEA / Automotive News Europe

Hozzászólások ()

Friss hírek