Olaszország Afrikából pótolná a kieső orosz gázt

A római kormány gázszállítási megállapodást kötött a nyugat-afrikai Angolával és Kongóval; a kinshasai szerződést csütörtökön, a luandait pedig szerdán írta alá Luigi Di Maio külügyminiszter és az energia-beszerzésért felelős tárcavezető, Roberto Cingolani.

Luigi Di Maio a közösségi oldalán jelentette be a Kongói Demokratikus Köztársasággal kötött szerződés aláírását, amelyet szerdán az Angolával aláírt megállapodás előzött meg. A külügyminiszter hozzátette, hogy a római kormány növelni kívánja az Olaszországba érkező földgáz mennyiségét. Emlékeztetett, hogy a szintén afrikai Algériával április 11-én újították meg a szállítási szerződést.

Olasz sajtóértesülések szerint a Kongóval kötött megállapodás értelmében 2023-tól évi több mint 4,5 milliárd köbméter cseppfolyósított gázt (LNG) importálnak. A gázimport mennyisége a jövő évtől – az algériai importtal együtt – megközelítheti a 6 milliárd köbmétert.

Roberto Cingolani, aki a Draghi-kormányban a környezeti átmenetet koordináló tárca vezetője és egyben az energia beszerzésért is felelős, azt hangoztatta, hogy Róma a források diverzifikálásával gyorsan igyekszik reagálni az energiaválságra. Mint hangsúlyozta, a kormány a családok és a vállalatok védelmét akarja biztosítani, és támogatja azt az európai uniós tervet, hogy felső határt szabjanak a gázáraknak.

A szerződések aláírásában részt vett a legnagyobb olasz energiaszolgáltató vállalat, az ENI ügyvezető igazgatója, Claudio Descalzi is, aki a Kongói Demokratikus Köztársaságot „a jövő energetikai laboratóriumának” nevezte. A megállapodások technológiai fejlesztési együttműködést, valamint más befektetéseket is tartalmaznak.

Olaszország éves földgázfogyasztása mintegy 75 milliárd köbmétert tesz ki, ebből jelenleg majdnem negyven százalék – 29 milliárd köbméter – érkezik Oroszországból. További húsz százalékot – legalábbis a 2020-as adatok szerint – Algéria szolgáltat; ezt a kvótát Róma negyven százalékra kívánja emelni a következő években, miközben ugyanannyival csökkentené az orosz gázimportot.

A SNAM gázipari cég adatai szerint Olaszország gázfogyasztása – az orosz és algériai szállítmányokon túl – 13 százalékban az Adriai-vezetéken (TAP) keresztül érkezik, míg 12 százalék az Északi-tenger térségéből, 4 százalék pedig Líbiából származik. További 4 százalék olaszországi földgáz.

A számítások azt mutatják, hogy az elkövetkezendő egy évben Rómának legalább 15,5 milliárd köbméter orosz gázra van szüksége, mivel azt a mennyiséget máshonnan nem tudja helyettesíteni. Elemzések szerint a Draghi-kormánynak nehezen sikerül megvalósítani azt az elképzelését, miszerint 2023-ra az orosz import felét más irányból pótolja. A cseppfolyósított gázhoz ráadásul speciális berendezésekre van szükség, melyből Olaszországban csak három van.

Az Il Messaggero című római napilap csütörtöki cikke szerint az orosz gázcsapok elzárása már májusban bekövetkezhetne, s ez a tartalékok feléléséhez, valamint szigorú energia-adagoláshoz vezethet.

  • Friss cikkünk a témában:

Forrás: MTI

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »