Túl nagy a veszteség, leáll a legnagyobb brit komptársaság

Személyzetének több száz tagját elbocsátotta csütörtökön a legnagyobb brit tengeri komptársaság, a P&O Ferries, és a következő napokra felfüggesztette működését is. Több brit kikötőben tiltakozó megmozdulások kezdődtek, sok hajóról nem hajlandók távozni az elbocsátott tengerészek.

A cég bejelentette, hogy azonnali hatállyal 800 alkalmazott munkaviszonya szűnik meg; valamennyien a vállalat hajóin szolgálnak. A P&O Ferries azzal indokolta a lépést, hogy a cég – amelyet három éve a dubaji székhelyű DP World konglomerátum vásárolt meg több mint 300 millió fontért – az elmúlt egy évben 100 millió fontos veszteséggel működött, főleg a koronavírus-járvány okozta forgalomkiesés miatt. A közlemény szerint a veszteséget az anyavállalat fedezte, de ez a helyzet nem fenntartható, és a cég a jelenlegi állapotában nem tekinthető életképes üzleti vállalkozásnak.

https://www.instagram.com/p/CbFV2dxsihR/

A P&O Ferries csütörtökön leállította hajóit is, és közölte, hogy kompjai „a következő néhány napban” nem közlekednek.
A vállalat a legnagyobb forgalmú útvonalakon üzemelteti kompjáratait, köztük a délkelet-angliai Dover és a franciaországi Calais között, amely a világ egyik legforgalmasabb kereskedelmi tengerhajózási útvonala. A cég közölte, hogy utasait és teherforgalmi ügyfeleit, akiknek már lefoglalt jegyük van, saját költségén átirányítja más komptársaságok hajóira. Ennek ellenére csütörtök délután már hosszú kamionsorok torlódtak a doveri kompkikötő bejáratánál.

A hajózó személyzetet képviselő közlekedési szakszervezet, az RMT csütörtöki állásfoglalása szerint a P&O Ferries valójában a brit személyzetet akarja olcsóbban dolgozó külföldi munkavállalókkal felváltani.

A szakszervezet illetékesei arról számoltak be, hogy a munkaközvetítőkön keresztül toborzott új, külföldi alkalmazottak máris megérkeztek a P&O által használt kikötőkbe, és buszokon ülve várják, hogy felmehessenek a hajókra. Több hajót ugyanakkor az elbocsátott alkalmazottak nem hajlandók elhagyni, és felhúzták a kompokra vezető feljárókat is.

Az RMT szakszervezet beszámolt arról is, hogy a P&O Ferries felbérelt egy biztonsági céget, amelynek maszkot viselő, bilincsekkel felszerelt alkalmazottai megpróbálják eltávolítani az elbocsátott tengerészeket a kompokról.

A P&O Ferries a koronavírus-járvány előtt évente tízmillió utast szállított és a nagy-britanniai tengeri teheráru-forgalom 15 százalékát bonyolítja le. Grant Shapps brit közlekedési miniszter csütörtöki nyilatkozatában súlyos aggályainak adott kifejezést és közölte, hogy a kormány sürgős egyeztetést kezdett a kialakult helyzetről az üzemeltetővel.

Forrás: MTI / Instagram

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »