Saját disztópikus mocsarába ragadt a kínai Netflix

A Baidu keresőóriás tulajdonában lévő kínai streaming-szolgáltató, az iQiyi lényegében a Netflix kínai alternatívájaként funkcionál – legalábbis szeretne. A vállalat azonban rendre veszteséget termel.

A kínai streaming-teret három cég uralja: a fent említett iQiyi, az Alibaba alá tartozó Youku és a Tencent Video. A Netflixhez hasonlóan videóik jelentős része eredeti tartalom. Ám míg az amerikai médiaszolgáltató folyamatosan nyereséges, a kínai trió mindegyike szinte csak vergődik.

Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy az iQiyi működési vesztesége – a kiábrándító bevételnövekedés közepette – 1,4 milliárd jüanra (220 millió dollárra) nőtt a szeptemberig tartó három hónapban az előző év azonos időszakában mért 1,2 milliárd jüanról.

Ennek oka nagyrészt arra vezethető vissza, hogy a szélesebb körű makrogazdasági gondok érzékenyen érintik a reklámbevételeket, a szigorodó cenzúraszabályok és a járvány megfékezése pedig hátráltatja az új online műsorok és filmek megjelenését. A vállalat ezért arra számít, hogy a negyedik negyedéves bevétele akár 5%-kal is csökkenhet az előző év azonos időszakához képest.

A tartalom késedelme közben már-már aggasztó méreteket ölt, ami miatt az iQiyi 2,6 millió előfizetőt veszített június óta, és a China Renaissance elemzői úgy vélik, hogy december végéig további 3,5 millióan hagyhatják ott a platformot.

Mindezek következtében a cég részvényeinek árfolyama mostanra háromnegyedével esett vissza az idei márciusi csúcshoz képest.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Reuters

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »