Nagyot ment Kínában a Tesla

Az év első három negyedévére vonatkozó iparági adatok szerint a Tesla a legkelendőbb elektromosautó-modellek első három helyéből kettőt behúzott Kínában. Ezzel jócskán megelőzi az olyan riválisokat, mint az Xpeng és a Nio.

A Kínai Személygépkocsik Szövetsége összeállította, mely modelleket vették a legtöbben 2021 első három negyedévében az országban. A 15 autót felsorakoztató lista a következőképpen néz ki:

1. Hongguang Mini (SAIC-GM-Wuling)
2. Model 3 (Tesla)
3. Model Y (Tesla)
4. Han (BYD)
5. Qin Plus DM-i (BYD)
6. Li One (Li Auto)
7. BenBen EV (Changan)
8. Aion S (GAC Motor spin-off)
9. eQ (Chery)
10. Ora Black Cat (Great Wall Motor)
11. P7 (Xpeng)
12. Song DM (BYD)
13. Nezha V (Hozon Auto)
14. Clever (SAIC Roewe)
15. Qin Plus EV (BYD)

A listán két Tesla-modell is rendkívül előkelő helyen szerepel; a vállalat több mint 200 000 elektromos autót – 92 933 Model Y-t és 111 751 Model 3-at – adott el Kínában az említett három negyedévben.

Az adatok nem meglepőek, miután a Tesla tavalyi bevételének körülbelül egyötödét Kína adta. Az amerikai gyártó az év elején megkezdte második Kínában gyártott járművének, a Model Y-nak a leszállítását, emellett a cég júliusban piacra dobta az autó olcsóbb változatát is.

Havi bontásban az adatok azt mutatják, hogy Kínában szeptemberben a legkelendőbb elektromos autó továbbra is a Hongguang Mini volt – egy apró jármű, amelyet a General Motors, a Wuling Motors és az állami SAIC Motor közös vállalata fejlesztett ki.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: CNBC

Friss hírek

Meglepetést okozott a francia előválasztás

Valérie Pécresse, a Párizs körüli Ile-de-France régió elnöke és Eric Ciotti dél-franciaországi képviselő jutott tovább csütörtökön a francia jobbközép Köztársaságiak (LR) államfőjelölt-választó szavazásának második fordulójába; előbbi a párt liberálisabb szárnyához, míg az utóbbi a legjobboldalibb, bevándorlásellenes szárnyához tartozik.

Read More »

Leave a Reply