Újabb ellenzéki főszerkesztőt vettek őrizetbe Hongkongban

Őrizetbe vették a júniusban megszűnt, hongkongi Apple Daily című lap vezető főszerkesztőjét szerda reggel. A múlt hónapban kezdődött rendőrségi akció részeként ezzel immár az egykori lap nyolc vezető munkatársát állították elő – adta hírül internetes kiadásában a South China Morning Post (SCMP) című hongkongi lap.

Lam Man-chungot – a júniusban előállítottakhoz hasonlóan – külföldi erőkkel folytatott összeesküvés gyanúja miatt vették őrizetbe – írja a SCMP rendőrségi forrásra hivatkozva. A 26 éven át működő, bulvárhíreket és politikai kommentárokat megjelentető Apple Daily júniusban szűnt meg, miután a hongkongi rendőrség nemzetbiztonságért felelős egysége június 17-én nagyszabású, meglepetésszerű akció keretében a lap öt vezető munkatársát vette őrizetbe.

Ugyanazon a napon a hatóságok a laphoz kötődő három cég 18 millió hongkongi dollárt (680 millió forint) kitevő vagyonát is befagyasztották, valamint házkutatást végeztek az őrizetbe vettek otthonaiban és a lap székházában. A székház átkutatására több száz rendőrt mozgósítottak, akik hat óránál tovább vizsgálták át az irodákat és több mint 40 digitális eszközt – köztük számítógépeket és merevlemezeket – foglaltak le. Azóta a lap két vezércikkíróját is őrizetbe vették. A hatóságok az intézkedések indoklásakor az Apple Daily nyomtatott, illetve internetes kiadásban is megjelent egyes cikkek tartalmára hivatkoztak, melyek nem feleltek meg a nemzetbiztonsági törvény által meghatározott elveknek.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Jimmy Lai-t, az Apple Daily alapítóját még tavaly augusztusban vették őrizetbe a laphoz kötődő, kilenc másik emberrel – köztük Lai fiával – együtt a nemzetbiztonsági törvény megszegése, valamint csalás gyanújával. Lai jelenleg börtönbüntetését tölti 2019-es, valamint tavalyi, engedély nélküli gyülekezéseken betöltött szerepei miatt.

A Hongkongi Újságíró Szövetség (Hong Kong Journalists Association, HKJA) július 15-én közzétett, éves jelentésében egyebek mellett az Apple Daily elleni intézkedéseket sorolta a hongkongi sajtószabadság problémáira utaló jelek között. Az 1968-ban alapított szövetség szerint romokban a sajtószabadság Hongkongban, a hatósági elnyomás pedig a média különböző ágazatain átívelően érzékelhető.

Forrás: MTI / Kitekintő

Friss hírek

Új elnöke lett a vezető román kormánypártnak

Florin Citu kormányfőt választotta a következő négy évre elnökévé szombaton a román kormány vezető erejét képező Nemzeti Liberális Párt (PNL). A feszült légkörű tisztújításon Citu 2878 szavazatot, ellenfele, a pártot négy éve vezető Ludovic Orban képviselőházi elnök 1898 voksot kapott.

Read More »

30 nap haladékot kapott az Evergrande

A 305 milliárd dolláros hiteltartozást felhalmozott Evergrande csütörtökön elmulasztotta egyik dollárkötvénye kamatainak kifizetését, ezzel közelebb került egy esetleges törlesztési csődhöz. A nemfizetés napjától 30 napos türelmi időszak indult, ha ez alatt nincs megoldás, jöhet a csőd. 

Read More »