Tavaly is a Suzuki volt a magyarok kedvence

A Suzuki 14.783 eladott új személygépkocsival 11,55 százalékos részesedést ért el a magyar személyautó-piacon 2020-ban, ezzel öt egymás utáni évben piacvezető szerepet szerzett – közölte a társaság kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.

Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint az Esztergomban gyártott Vitara 30 százalékot meghaladó részesedéssel vezeti a SUV városi-szabadidő kategóriát és a személyautók mezőnyét, 6882 eladott darabbal. A teljes új személyautó-piac modelljei között a második helyet foglalja el a szintén hazai gyártású, Suzuki SX4 S-CROSS, melyből az év végéig 5578 darab kelt el.

A két hazai modell gyártását csaknem 2800 dolgozó és 770 robot végzi két műszakban a Magyar Suzuki üzemében, a gyártás több mint 65 százaléka már hibrid gépjármű volt 2020-ban.

Hibridek csatája: melyik a helyes út?

A további, nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 1401, az Ignisből 618, Jimnyből pedig 194 darabot helyeztek forgalomba 2020-ban. A B szegmensben szereplő Swift és Ignis együttes részesedése 13,38 százalékos.

A vállalat két új import hibrid modell értékesítését is megkezdte Európában: az elektromos hálózatról is tölthető SUV Acrossból 35 darabot, a hibrid rendszerrel felszerelt Swace modellből pedig 74 darabot regisztráltak előértékesítés keretein belül. A két modell piaci bevezetése januártól indul Magyarországon.

Európán belül csak Magyarországon folyik a gyártás

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 ezer munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.

A Suzuki esztergomi gyárának hegesztőüzeme. Kép forrása: Suzuki.hu

A Suzuki alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a legnagyobb japán beruházó. A vállalat 2019-ben 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére.

A társaság csaknem 2,41 milliárd euró nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet, exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt. A vállalat a 2019-es adatok alapján az ország 7. legnagyobb árbevételű cége.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI / Suzuki.hu

Friss hírek

cafebrunchbudapest.com

Egy ínycsiklandó péksütemény (x)

New York lüktető városának gazdag kulináris hagyománya ihletett egy különleges reggeli élményt, amely most Budapest belvárosában is elérhető. Ha egy finom, és különleges falatra vágysz, érdemes ellátogatnod a város egyik kiemelkedő reggeliző helyére, ahol a világhírű New York-i sütemények izgalmas változatai várják a vendégeket.

Read More »