Kína ismét szennyez

Egy hétfőn közzétett tanulmány szerint Kínában bizonyos légszennyező anyagok mértéke – a február-márciusi drasztikus visszaesés után – visszakúszott a tavaly év végi szintre.

Az emelkedés minden bizonnyal az ipari tevékenységek újraindulásának köszönhető – mondták a kutatók, hozzátéve: sokan amiatt aggódnak, hogy a hónapok óta szokatlanul alacsony szennyezettségi szint után most a gazdaság beindítása érdekében tett lépések a kibocsátások ugrásszerű növekedését okozzák.

“Intő jeleket tapasztalunk arra vonatkozólag, hogy Kína járvány okozta válságból történő kilábalása rövid úton visszafordítja a levegőminőség javulását” – mondta a tanulmányt készítő, Helsinkiben működő Energiaügyi és Levegőtisztasági Kutatóközpont (Centre for Research on Energy and Clean Air – CREA) munkatársa.

Februárban – a gyárak leállása és a karanténok bevezetése miatt – számottevően csökkent a légszennyezettség Kínában. Ugyanakkor jelenleg az figyelhető meg, hogy néhány szennyező anyag szintje jelentősen megnövekedett, sőt, a május 8-ával zárult 30 napban magasabb volt, mint a tavalyi év azonos időszakában – áll a CREA által készített dokumentumban, amely 1500 kínai levegőminőség-ellenőrző állomás adatait tartalmazza. Ez igaz a nitrogén-dioxidra, a kén-dioxidra és a finompor-részecskékre, amely alátámasztja, hogy a növekvő tendencia a gyárak újraindulásának köszönhető.

A tanulmány részletezi, hogy az ország iparvidékein nagyobb mértékben növekedett a nitrogén-dioxid-kibocsátás, míg a sűrűn lakott városi területeken – ahol a gázkibocsátás elsősorban a járműveknek köszönhető, nem pedig gyárakból vagy erőművekből származik – kisebb emelkedést mutattak ki.

Összességében a személyszállításból fakadó légszennyezés mértéke alacsonyabb, mint tavaly ilyenkor volt, ugyanakkor aggodalomra ad okot, hogy egyre többen választják a személygépkocsikat a tömegközlekedés helyett – lévén félnek attól, hogy elkapják a betegséget. Ez pedig ha nem is most, de a jövőben gondot jelenthet a levegő minősége szempontjából.

Egyes európai városok – köztük London, Milánó és Brüsszel – úgy próbálják elejét venni a tömeges autókázásnak, hogy kibővítették a kerékpár-sávokat, hogy ezáltal ösztönözzék az embereket arra: járjanak inkább biciklivel munkába, mikor feloldják a korlátozó intézkedéseket.

Mindenesetre rengeteg, intenzív károsanyag-kibocsátást igénylő ágazat kétségbeesetten várja, hogy mikor lehet visszatérni a munkához.

“Nincs okunk azt gondolni, hogy miután minden visszatért a normális kerékvágásba, ennek nem lesznek azonos következményei azzal, mint amit a járvány előtt tapasztaltunk. A kérdés inkább az, hogy mi lesz az új normális” – fogalmazott a CREA egyik szakértője.

Forrás: Reuters / CREA / Kitekintő

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »