Jól megy a Hyundai szekere

Növelte eladásait, bevételét és nyereségét a második negyedévben a dél-koreai Hyundai autógyár.

A Hyundai Motor Co., a legnagyobb dél-koreai autógyár a második negyedévben értékesítési árbevétele 9,1 százalékos növekedése mellett működési eredményét 30 százalékkal, nettó nyereségét pedig 23 százalékkal növelte új modellek bemutatásával megnövekedett eladásainak, valamint a bevétel szempontjából kedvező devizaárfolyam-hatásoknak köszönhetően.

A júniussal zárult negyedévben a vállalat 26,9 ezer milliárd won értékesítési árbevétel mellett 1,24 ezer milliárd won működési eredményt és 999 milliárd won nettó nyereséget ért el.

Bár az amerikai-kínai kereskedelmi kapcsolatok romlása miatt a gyártó kínai eladásai csökkentek, a won árfolyamának a dollárral szembeni gyengülése és az amerikai eladások növekedése több mint ellentételezte ennek a hatását. Kínában az eladások 8,2 százalékkal 159 ezerre csökkentek a második negyedévben, az Egyesült Államokban viszont 2,9 százalékkal 192 ezerre nőttek. Nagy sikernek bizonyult továbbá az új SUV modell, a Palisade, valamint az új Sonata limuzin bemutatása is a belföldi piacon, ami szintén fellendítette a Hyundai eladásait.

A dél-koreai won árfolyama történelmi mélypontra, 1165,91-es dollárjegyzésre csökkent a második negyedévben, szemben a 2018 második negyedévi 1078,57-es átlaggal. A won árfolyamának esése egyrészt versenyképesebbé tette a Hyundai autókat a külföldi piacokon, másrészt megnövelte a cég exportbevételét.

A gyártó az év hátralévő részére eladásainak növelésére összpontosítja erőfeszítéseit az Egyesült Államokban és az olyan fejlődő piacokon, mint India. Kínában mindazonáltal továbbra is lanyha forgalomra számít.

A Hyundai az Egyesült Államokban 5,2 százalékos piaci részesedést tűzött ki célul, mégpedig évi 860 ezer autó eladásával 2023-ra. Az amerikai eladásain belül a SUV modellek részarányát 67 százalékra tervezi emelni a jelenlegi 51 százalékról. A január-júniusi periódusban 343 ezer autót adott el az USA-ban, 2,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

Az év első felében a Hyundai 27 százalékkal 1,95 ezer milliárd wonra növelte nyereségét, működési eredményét 26 százalékkal (2,06 ezer milliárd wonra) emelte meg, értékesítési árbevétele pedig 8,1 százalékkal 50,9 ezer milliárd wonra ment fel.

Ebben az időszakban a vállalat 2,210 millió autót értékesített világszerte, szemben az egy évvel korábbi 2,195 millióval. Az autóipari óriás ezáltal 4,68 milliós éves eladási tervének 47 százalékát teljesítette.

Forrás: MTI/Yonhap

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »