Egyre környezettudatosabb tervekről beszél a Daimler

Ola Källenius fejlesztési igazgató hétfői bejelentése szerint a Daimler járműipari konszern húsz év alatt nullára csökkenti új modelljei szén-dioxid-kibocsátását.

Källenius nem határozta meg pontosan, hogy a konszern milyen technológiákra építve kívánja elérni kitűzött célját, azt azonban közölte, hogy kizárólag belsőégésű motorral hajtott jármű addigra már nem lesz a vállalat modellválasztékában.

A Daimler a fő hangsúlyt az akkumulátoros elektromos autókra helyezi, robbanómotorok pedig addigra már csak hálózatról tölthető (plug-in) hibrid járművekben lesznek – magyarázta Torsten Eder motorfejlesztési igazgató. A még meglévő robbanómotorok azonban kizárólag megújuló forrásokból előállított, ezért zéró emissziós mérleggel rendelkező szintetikus üzemanyaggal működnek majd.

Sanghaj, 2019. április 16.
Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke, a Mercedes-Benz Cars vezetője a Mercedes GLE tanulmányautó bemutatóján a 18. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállítás nyitónapján, 2019. április 16-án.
MTI/EPA/Vu Hong

2030-ra a Daimler által világszerte értékesített autóknak már az ötven százaléka lesz vagy teljesen elektromos, vagy hibrid hajtású – mondta Eder, hozzátéve, hogy a robbanómotorok kiváltása céljából mindazonáltal tovább folytatják az üzemanyagcellás technológia fejlesztését is.

Mint közölte, 2022-ig a vállalatnak nem csak a németországi, de az összes európai üzeme klímasemlegesen működik majd. Ezt követően a többi üzem is sorra kerül majd szerte a világon, elsősorban Kínában.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/dpa

Friss hírek

Az USA húzza felfelé a világgazdaságot

Az Egyesült Államok tavalyi államháztartási hiányának példátlan pro-ciklikus bővülése felhajtóerőt adott a hazai fogyasztásnak, és ezzel egyidejűleg magyarázattal szolgált az amerikai gazdaság meglepő ellenállóképességet jelző tavalyi növekedésére is.

Read More »