Kína az autóipar területén is hódít

A német autógyárak, a BMW, Daimler és a Volkswagen szemében Kína már jó ideje nem csak a legnagyobb felvevőpiacnak számít, hanem az iparág technológiai fejlődése szempontjából is mértékadó szerepet tölt be.

A német autógyárak egyre inkább a kínai piac igényeihez igazítják fejlesztési programjaikat. „Folyamatosan építjük ki jelenlétünket az országban” – jelentette ki Ola Källenius, a Daimler májusban hivatalba lépő új elnöke kedden a Sanghaji Autószalonon.

Hasonló álláspontot képvisel a Volkswagen konszern vezére Herbert Diess is, aki minden más piac szempontjából mértékadónak tekinti a kínai piacot. Elmondta: a Volkswagen mintegy 20 ezer fejlesztő szakemberének körülbelül a fele a kínai piacra szánt technológia és termékek fejlesztésével, valamint formatervezésével foglalkozik. Az olyan funkciók pedig, mint az önvezető járműtechnológia, a hálózatra kapcsolt járműelektronika vagy a szenzortechnológia fejlesztési eredményei már egyre inkább egyenesen Kínából származnak.

Sanghaj, 2019. április 16.
Bemutatják a Volkswagen ID.ROOMZZ tanulmányautót a 18. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállítás nyitónapján, 2019. április 16-án.
MTI/AP/Ng Han Guan

Neves autóipari szakértők is Kínát tekintik a jövő autóipari központjának. „A holnap autóját Kína adja majd” – jelentette ki Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem professzora, az egyetem CAR autóipari kutatóintézetének vezetője. Mégpedig nemcsak a piac hatalmas mérete miatt, amit egyetlen autógyártó sem hagyhat figyelmen kívül, hanem azért is, mert az ország járműipara egyre több területen a technológiai éllovas szerepére tesz szert. Az elektromos mobilitás terén például Kína már egyértelműen vezető szerepet vívott ki magának.

Dudenhöffer szerint a kínai kormány elektromos autók vásárlására adott ösztönzőinek, a benzines járművek használatát korlátozó intézkedéseinek, illetve az autógyártókra kiszabott meghajtás szerinti kvótarendszernek köszönhetően az idén mintegy kétmillió elektromos autó kerül majd forgalomba Kínában, 2020-ban pedig már hárommillió.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Kína elektromos mobilitás terén betöltött jelentőségét húzza alá az a tény is, hogy a BMW és a Daimler autógyárak is kínai partnerek bevonásával, Kínában fogják gyártani a Mini és a Smart kisautók elektromos verziójának következő generációját.

A nagy kínai autógyárak, a Geely, a BAIC és a BYD már évek óta gyártanak elektromos autókat. A legnagyobb innovációs lépéseket azonban olyan új start-up cégek tették meg, mint kizárólag elektromos autókat gyártó Nio, Byton, illetve a német „Weltmeister” nevet viselő márka.

Az elektromos hajtáslánc technológia mellett kínai gyártók uralják az akkumulátorok világpiacát is. Az elektromos autókba tavaly világszerte beépített akkumulátorok 35 százalékát két kínai gyártó szállította.

Ferdinand Dudenhöffer szerint kínai cégek szerzik meg a vezetést a hálózatra kapcsolt járműtechnológiában is. A technológiához szükséges gyors mobil hálózati adatforgalmazásban, az 5G mobiltechnológiában a Huawei Technologies a világelső, a Baidu internetes cég által fejlesztett önvezető jármű pedig nagy valószínűséggel minden konkurense előtt kerül majd kereskedelmi forgalomba.

A német autógyárak vezetőinek meggyőződése szerint a kínai autópiac hamarosan túljut a jelenlegi gyenge fázison. Tavaly több mint húsz éve első alkalommal csökkent az autópiaci forgalom Kínában. A vásárlókat elsősorban az Egyesült Államok és Kína között kibontakozott kereskedelmi vita bizonytalanította el. A forgalomcsökkenéshez azonban hozzájárult az idén április elsején életbe léptetett áfacsökkentést megelőző kivárás is.

Forrás: MTI/dpa

Friss hírek

Az USA húzza felfelé a világgazdaságot

Az Egyesült Államok tavalyi államháztartási hiányának példátlan pro-ciklikus bővülése felhajtóerőt adott a hazai fogyasztásnak, és ezzel egyidejűleg magyarázattal szolgált az amerikai gazdaság meglepő ellenállóképességet jelző tavalyi növekedésére is.

Read More »