Nagy-Britanniában jelentősen, éves szinten több mint 15 százalékkal csökkent az autógyártás februárban, és ezzel már a kilencedik egymást követő hónapban mértek visszaesést.
A brit autógyártók és -kereskedők szövetsége (SMMT) csütörtökön közölte, hogy a múlt hónapban 123 203 autó készült Nagy-Britanniában, ami 15,3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.
Az SMMT ezt elsősorban a Brexit miatt növekvő fogyasztói bizonytalanságra vezette vissza, de ugyanígy szerepet játszott a piacok zsugorodása, valamint az is, hogy fennakadások voltak a termelésben.
A brit szakmai szövetség kimutatása szerint tavaly ötéves mélypontra, 1,52 millióra csökkent a Nagy-Britanniában gyártott autók száma, ami 9,1 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Legutóbb 2013-ban állítottak elő ennél kevesebb személyautót a brit autógyárak.
- Kapcsolódó cikkeink:
Közben az S&P hitelminősítő az eddig is befektetésre nem ajánlott, spekulatív szintről még gyengébb, erősen spekulatív osztályba rontotta a Jaguar Land Rover (JLR) járműgyártó és anyacége, az indiai Tata adósi besorolását.
Az S&P „BB mínuszról” „B pluszra” gyengítette a vállalatok minősítését, egyben jelezte, hogy akár egy osztályzattal tovább ronthat a besoroláson, mert megnőtt a kockázata egy megállapodás nélküli Brexitnek, és annak is, hogy az Egyesült Államok új vámokat ró ki az importált autókra.
A JLR évente mintegy 600 ezer járművet állít elő, legnagyobb brit autógyártóként 40 ezer alkalmazottat foglalkoztat Nagy-Britanniában, éves exportjának értéke eléri a 18 milliárd fontot.
Forrás: MTI/Reuters