Európa lehet a nevető harmadik a vámháborúban

A kínai importtermékekre kivetett pótlólagos amerikai vámok fékezik Kína gazdasági növekedését, egyúttal pedig javítják Európa pozícióját a nemzetközi kereskedelemben – állapítja meg a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete legfrissebb elemzésében.

Az ifo kalkulációi szerint a Washington által hétfőn bejelentett 10 százalékos vámemelés 0,1-0,2 százalékkal csökkenti a kínai GDP-növekedés ütemét. Amennyiben pedig a vámtétel az év végéig 10 százalékról 25 százalékra emelkedik, a fékezőhatás 0,3-0,5 százalékpontra erősödik. Tekintettel az idén 6,5 százalékra várt kínai GDP-növekedésre a vámemelésnek „érzékelhető, de mérsékelt” hatása lesz a gazdasági teljesítményre nézve.

„Kína az elmúlt években mérsékelte gazdasága exportfüggőségét, és ennek most arathatja le első gyümölcseit” – mutatott rá Gabriel Felbermayr, az ifo világgazdasági kutató központjának igazgatója, megjegyezve ugyanakkor, hogy az Egyesült Államok és Kína között kibontakozó kereskedelmi háború jelentősen felerősíti a világgazdasági kockázatokat. Fokozhatja például a dollár árfolyamának erősödését, ami a feltörekvő gazdaságokra nézve jelenthet többletterhet. Ugyanakkor Kínában is megnövekedhetnek egyes túlzottan eladósodott vállalatok gazdálkodási terhei.

„Az Egyesült Államok és Kína között kibontakozó kereskedelmi háború új lehetőségeket nyithat meg Európa előtt saját érdekei érvényesítéséhez. Európa lehet ugyanis a nagy nyertese annak, ha Kína engedményeket lesz kénytelen tenni a WTO keretein belül. Ez ugyanis sokkal inkább kedvez a német vállalatok versenyképességének, mint az amerikai vállalatokénak. Azoknak az időknek pedig, amikor Washington egyszerre ment neki összes kereskedelmi partnerének, valószínűleg már vége. Így amíg Washington és Peking egymással van elfoglalva, Európa viszonylag biztonságban tudhatja magát” – fejtette ki Felbermayr.

Az ifo szakértője szerint a kereskedelmi csatározás vesztesei az európai vállalatok Amerikában tevékenykedő kínai konkurensei, illetve a Kínában tevékenykedő amerikai konkurensei lehetnek, míg az európai cégek piaci részesedése nőhet. Amennyiben azonban az európai vállalatok Amerikában vagy Kínában a világpiacra termelnek, akkor költségeik emelkedésével kell számolniuk. A regionális hozzáadott-érték csatornákkal dolgozó kisebb európai cégek számára azonban az amerikai-kínai kereskedelmi háború új kibontakozási lehetőségeket teremt – mondta.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »