Kína első elektromos teherhajója 2300 tonna szenet szállít

A jó hír, hogy az elektromos járművek gyártásában és használatában világelső Kína útjára indította első elektromos teherhajóját, egy 2200 tonnás monstrumot – a rossz hír pedig, hogy az úttörő járművet szénszállításra használják.

Mivel a hajózás meglehetősen gyengén szabályozott és csaknem kizárólag nehéz fűtőolajokkal operál, ezért a billió dolláros iparág komoly szennyezőnek számít. A nagyobb kikötők hírhedtek pocsék levegőjükről.

Ráadásul annak ellenére, hogy a globális széndioxid-kibocsájtás 3 százalékáért felel a szektor, tevékenysége nem esik a párizsi klímaegyezmény hatálya alá, hiszen az csak az országokra terjed ki, az azok közötti kereskedelemre nem. A fentiek miatt az iparág megtisztítása a vállalatokra hárul, így örömteli hír, hogy a kantoni kikötő útjára indította a világ első elektromos hajóját – számolt be az állami irányítású Global Times a hónap elején.

A szállítóhajó hatótávolsága igen korlátozott: az 1000 lítiumelem két óra töltése után mindössze 50 mérföldet (80 kilométert) tud megtenni, azonban a két órás töltési idő épppen megfelel a rakodási munkálatok időigényének, így közeli célok között hatékonyan lehet üzemeltetni.

A zöldhajó debütálását azonban a kínaiak sajnos elrontották azzal, hogy első útján kétezer tonnányi szénnel pakolták meg, amit egy erőműbe szállítottak.

A fenti szépséghiba ellenére mindenképpen dicséretes, ha nehéz fűtőolajok elégetése helyett elektromos áramot használnak, a helyi sajtó pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy hasonló hajók a jövőben jármű- és személyszállításra is alkalmasak lesznek.

Ugyanakkor a szénfüggőségtől való gyors eltávolodás az egyetlen útja annak, hogy Kína az elektromos hajók pozitív hatását teljes egészében élvezni tudja, és lényegesen hozzájáruljon egy élhető környezet megteremtéséhez.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Thinkprogress.org / Global Times

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »