A VW olcsó autókkal terjeszkedne Indiában és Kínában

Az indiai Tata autógyárral kútba esett tárgyalások ellenére is két modellcsaláddal lépne elsősorban az indiai és a kínai piacra a Volkswagen az olcsó autók szegmensében – számolt be szerdán a Handelsblatt a konszern magas rangú vezetőitől származó értesüléseire hivatkozva.

A Volkswagen Indiában leányvállalata, a Skoda által kifejlesztett olcsó modellt dobná piacra, mintegy 5 ezer euró körüli áron. A kínai piacot pedig az ottani partnerével, a FAW autógyárral közösen gyártott, 8-10 ezer euróba kerülő sportos terepjáró modellel célozza meg a Volkswagen.

A Volkswagen jelenleg nem képviselteti magát a “jóáras” modellek piaci szegmenségben. A lap értesülése szerint az új modellcsalád saját márkanéven lép majd a piacra.

Az indiai piacra szánt modellről hamarosan megszületik a végleges döntés – tájékoztatta Bernhard Maier a Skoda márkaigazgatója a Hanldelsblatt lapot. “Már folyamatban vannak a tárgyalások a potenciális beszállítókkal és ennek alapján hamarosan meghozzuk a döntést” – fogalmazott. A fejlesztés következő lépéseként a modell értékesítését más régiókra is kiterjeszti majd. A Skoda az olcsó modellből így akár 400-500 ezret is gyárthat majd évente.

A Volkswagen szóvivője hírügynökségi megkeresésre nem kommentálta a lap értesüléseit.

A Volkswagen és a Tata között augusztusban szakadtak meg a tárgyalások az olcsó modell kifejlesztéséről, mivel a felek sem technikai, sem gazdasági kérdésekben nem tudtak dűlőre jutni. Hasonló sorsra jutott korábban az olcsó autók gyártásáról a Volkswagen és a Suzuki között megindult egyeztetés is.

Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/dpa

Felkapott hírek

Friss hírek

Putyin örökké hatalmon maradna

Vlagyimir Putyin orosz elnök hivatali ideje 2024-ben jár le. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ezután visszavonul, különösen most, hogy alkotmányos reformot javasol, amely számos lehetőséget ad neki a határozatlan időtartamú kormányzásra.

Read More »

Az orosz zsoldoshadsereg felemelkedése és bukása

Minden jel arra utalt, hogy a Wagner orosz katonai cég egy új valóság hírnöke, egy olyan valóságé, amelyben a vállalat zsoldoshadserege lehet a "lándzsahegy" egy új, agresszívebb orosz külpolitika élén. A Foreign Policy exkluzív riportja azonban rávilágít, hogy a Wagner jóval kevésbé befolyásos, mint amilyennek látszik.

Read More »

Pénz és remény nélkül tengetik életüket a dél-koreai fiatalok

Számunkra sem ismeretlen az a kifejezés, hogy valaki “ezüstkanállal a szájában született”. Ezen a metaforán elindulva, Dél-Korea fiataljai is eképpen fogalmazzák meg a társadalmi státuszukat, csak épp nekik a kevésbé szerencsésekre is van egy elterjedt kifejezésük: ők a “dirt spoon-ok”, azaz piszkos kanalak, míg a gazdag családok sarjai a “gold spoon-ok”, azaz arany kanalak. Ezek a fogalmak tehát ott is évtizedek óta léteznek, azonban az elmúlt években a politikai életben is jóval nagyobb visszhangot kaptak, aláásva Mun Dzse In dél-koreai elnök népszerűségét.

Read More »

Milyen alternatívái vannak a pálmaolajnak?

Ez egy igazi "csoda-termék", amelyet a cukrászattól az építőiparig szinte mindenütt használnak. Pálmaolaj-függőségünknek azonban a környezet látja kárát, lévén olajpálma-ültetvények létesítése céljából napi 20 hektárnyi esőerdőt tüntetnek el a föld színéről, jelentős mértékben hozzájárulva ezzel a klímaváltozáshoz.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás