A BMW sem temetné még a dízelautókat

A dízeltechnológiát még nem lenne szabad temetni, mert nélküle az uniós klímacélokat nem lehet teljesíteni – figyelmeztetett Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója.

Rámutatott: újabban elsőként kerül szóba a dízeljárművek betiltása, mihelyt határérték fölé emelkedik valahol a szállópor- szennyezés, holott a szállóporhoz legfeljebb a tíz évnél idősebb és részecskeszűrővel nem rendelkező dízeljárműveknek lehet csak némi közük.

“A tényektől elrugaszkodva nem fogunk tudni dűlőre jutni a vitában” – szögezte le  a BMW vezérigazgatója, ismertetve: egy Euro-6-os dízelmotor 25 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt és 15 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint egy benzinmotor.

A dízelmotorok “hírbe hozása” elbizonytalanítja a vásárlókat, bár a BMW forgalmában ez nem igazán mutatkozik meg – mondta Harald Krüger. Németországban a BMW eladásaiban az első negyedévben 65 százalékról 64 százalékra csökkent a dízeles modellek részaránya, a globális értékesítésekben pedig stabilan tartja magát 34 százalékon.

A német szövetségi környezetvédelmi hivatal, az Umweltbundesamt mérései szerint az Euro-5-ös és Euro-6-os dízelmotorok nitrogén-oxid-kibocsátása valós forgalmi körülmények között meghaladja az uniós határértékeket. Ezzel kapcsolatban Harald Krüger nem szólt arról, hogy hány autót érint a probléma, és a BMW átvállalja-e a szóban forgó motorok utólagos átépítésének a költségét. A témában folynak az egyeztetések – jegyezte meg.

A német autógyártók szakmai képviselete, a VDA (Verband der Automobilindustrie e.V.) szerint a motorok átalakítása nem lenne kifizetődő, a Volkswagen vezérigazgatója Matthias Müller viszont a kérdés tüzetes megvizsgálását szorgalmazza.

Harald Krüger szerint mindenképpen elkerülendő lenne, hogy az önkormányzatok dízelre vonatkozó, egymástól eltérő szabályai “rongyszőnyegszerűen” fedjék le az országot. “A személyes mobilitásra vonatkozó szabályokat lehetőleg egységes keretek között kellene lefektetni mind nemzeti, mind uniós szinten” – hangsúlyozta.

Az első negyedévben a BMW AG 31 százalékkal 2,15 milliárd euróra növelte nyereségét. A konszern az egész évre is nyereségének és forgalmának növekedését vetíti előre az elektromos mobilitás, az autonóm közlekedés és új modellek fejlesztésébe invesztált nagy összegek ellenére is.

  • A Volkswagen is hisz még a dízelmotorban
Matthias Müller, a Volkswagen AG vezérigazgatója az Automobilwoche lapnak adott interjúban kifejtette, hogy a modern dízelmotor a megoldás, és nem a probléma része – még akkor is, ha erős ellenszéllel kell szembesülnie a politika és a közvélemény részéről. A Volkswagen ezért a dízelmotor előnyeit tudatosító kampányt tervez indítani más autógyártók részvételével. Bővebben

Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/APA/dpa/Kitekintő

Felkapott hírek

Friss hírek

Putyin örökké hatalmon maradna

Vlagyimir Putyin orosz elnök hivatali ideje 2024-ben jár le. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ezután visszavonul, különösen most, hogy alkotmányos reformot javasol, amely számos lehetőséget ad neki a határozatlan időtartamú kormányzásra.

Read More »

Az orosz zsoldoshadsereg felemelkedése és bukása

Minden jel arra utalt, hogy a Wagner orosz katonai cég egy új valóság hírnöke, egy olyan valóságé, amelyben a vállalat zsoldoshadserege lehet a "lándzsahegy" egy új, agresszívebb orosz külpolitika élén. A Foreign Policy exkluzív riportja azonban rávilágít, hogy a Wagner jóval kevésbé befolyásos, mint amilyennek látszik.

Read More »

Pénz és remény nélkül tengetik életüket a dél-koreai fiatalok

Számunkra sem ismeretlen az a kifejezés, hogy valaki “ezüstkanállal a szájában született”. Ezen a metaforán elindulva, Dél-Korea fiataljai is eképpen fogalmazzák meg a társadalmi státuszukat, csak épp nekik a kevésbé szerencsésekre is van egy elterjedt kifejezésük: ők a “dirt spoon-ok”, azaz piszkos kanalak, míg a gazdag családok sarjai a “gold spoon-ok”, azaz arany kanalak. Ezek a fogalmak tehát ott is évtizedek óta léteznek, azonban az elmúlt években a politikai életben is jóval nagyobb visszhangot kaptak, aláásva Mun Dzse In dél-koreai elnök népszerűségét.

Read More »

Milyen alternatívái vannak a pálmaolajnak?

Ez egy igazi "csoda-termék", amelyet a cukrászattól az építőiparig szinte mindenütt használnak. Pálmaolaj-függőségünknek azonban a környezet látja kárát, lévén olajpálma-ültetvények létesítése céljából napi 20 hektárnyi esőerdőt tüntetnek el a föld színéről, jelentős mértékben hozzájárulva ezzel a klímaváltozáshoz.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás