Darabszámban a Volkswagen, eredményben a Toyota vitte a tavalyi évet

Két német autógyártó, a BMW és a Daimler volt a világon a két legnyereségesebb ágazati cég 2016-ban – derül ki az Ernst & Young vállalati tanácsadó cég hétfőn közzétett adataiból.

Az Ernst & Young adatai szerint a két legnyereségesebb autógyártó a BMW és a Daimler volt, azonban a legtöbb gépkocsit a Volkswagen és a Toyota adta el tavaly – a VW a dízelbotrány ellenére tudott első helyen végezni a listán, bár nyereségesség szempontjából csupán a 14. helyen végzett a wolfsburgi központú autókonszern.

  • Kapcsolódó cikkünk:

A BMW csoportszinten 10 százalék árbevételhez viszonyított profitot ért el tavaly, míg a Daimler 8,4 százalékot. A Toyota az erős japán jen miatt jelentős nyereségcsökkenést könyvelhetett el, emiatt visszaesett a rangsorban, az abszolút számokat nézve azonban annak ellenére, hogy mintegy negyedével csökkent a Toyota tavalyi nyeresége, 17,5 milliárd eurós működési eredménye így is az iparág legjobb tavalyi teljesítménye. A rangsorban a második a Daimler, 12,9 milliárd euró működési eredménnyel, harmadik pedig a BMW 9,4 milliárd euróval.

Az értékesített autók száma alapján tavaly a Volkswagen volt az első, 10,21 millióval, a német vállalatot a japán Toyota követte 10,17 millióval, majd a General Motors következett, 10,01 millióval.

A legnagyobb bővülést a kínai piacon tudták elérni a gyártók, ahol az értékesítés 9 százalékkal nőtt 2016-ban. Nyugat-Európában 6 százalékkal bővült az eladás, míg az amerikai piac stagnált. Az eladások tavalyi kiemelkedő bővülése azonban idén várhatóan nem lesz tartható, mivel az amerikai piac gyengélkedik, a kínai kereslet bővülése lassul, és mérséklődik az európai lendület is  – mondta Peter Fuss, az Ernst & Young ágazati szakértője.

Forrás: MTI/dpa

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »