A Volkswagen nem fél az Opel-felvásárlás következményeitől

Az Opel bekebelezése nem fog azonnali problémákat okozni a Volkswagen autóipari cégnek, amely egyébként jelenleg jelentős átalakítási folyamaton esik át – mondta Matthias Müller, a vállalat vezérigazgatója.

A General Motors 2,2 milliárd euróért adja el veszteséges európai érdekeltségeit a PSA francia konszernnek. Ezt a két vállalat hivatalos közleményben jelentette be hétfőn. Ezáltal új autóipari óriás születik a régióban, amely kihívást jelenthet a piacvezető Volkswagennek.

A GM hosszabb ideje tárgyal a PSA-val európai érdekeltségének eladásáról, de csak február közepén szivárogtak ki az első hírek a tervezett ügyletről. Az eddigi bejelentések szerint a PSA az Opel új tulajdonosaként érvényesnek tekintené a GM által a németországi munkahelyek megőrzésére, az üzemek fenntartására és a beruházások, fejlesztések folytatására vállalt garanciát.

„Az Opelnek és a PSA-nak megvoltak az okaik a fúzióra” – mondta Müller a Reuters hírügynökségnek adott interjújában hétfőn este a Genfi Autószalonon. „Ennek kezdetben nem lesz semmiféle hatása a mi terveinkre. Nekünk megvannak a saját ötleteink és gondolataink, melyeket alaposan kidolgozva állunk neki a megvalósításnak” – tette hozzá.

Arra a kérdésre, hogy a VW márkának sokkal nagyobb nyomással kell szembenéznie most, hogy az Opel megszerzésével a PSA – megelőzve francia riválisát, a Renault-t – második helyre jött fel az autóipari vállalatok európai versenyében, Müller azt mondta: „Eddig is komoly versenytársnak tekintettük mind az Opelt, mind a PSA-t. Most csak annyi a különbség, hogy a két márka egy fedél alá került. Nem hiszem, hogy sok minden meg fog változni”.

Elemzők szerint a VW és a PSA-Opel versenye az európai piacon még keményebbé válik azáltal, hogy egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályozások vannak érvényben, a kereslet majdnem elérte a csúcspontját, valamint a fiatal vásárlók inkább az Uberhez hasonló közlekedés-szolgáltató cégekhez fordulnak autóvásárlás helyett.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Reuters / Kitekintő

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »