Vártnál nagyobb veszteség a Deutsche Banknál

A negyedik negyedévben az egy évvel korábbinál magasabb bevétel mellett csökkent ugyan, de a piaci várakozásnál nagyobb lett a Deutsche Bank vesztesége a pénzintézet honlapján közzétett eredmény beszámoló szerint.

A Deutsche Bank a tavalyi negyedik negyedévben 7,06 milliárd euró bevétel mellett 1,89 milliárd euró nettó veszteséget szenvedett el. Elemzők a ténylegesnél kisebb, 1,16 milliárd eurós veszteséget vártak a 2016-os negyedik negyedévre. Egy évvel korábban, 2015 negyedik negyedévében bevétele 6,64 milliárd euró, vesztesége pedig 2,12 milliárd euró volt.

A 2016-os évet a Deutsche Bank 1,35 milliárd euró veszteséggel zárta a 2015-ös 6,77 milliárd euró veszteség után. Bevétele 2016-ban 30,01 milliárd euróra csökkent az előző évi 33,52 milliárd euróról.

A szabálytalan pénzügyi műveletek miatt ellene indított jogi eljárások költségeire elkülönített céltartalékot a szeptember végi 5,9 milliárd euróról az év végére 7,6 milliárd dollárra emelte a negyedik negyedévben a Deutsche Bank.

A Deutsche Bank alkalmazottainak száma a negyedik negyedévben 1370 dolgozóval csökkent, miután az előző három negyedévben gyakorlatilag stagnált. Az év végén 99,7 ezer alkalmazottat foglalkoztatott a Deutsche Bank.

A nem teljesítő hitelek fedezeteként elkülönített céltartalék a harmadik negyedévi 327 millió euróról a negyedik negyedévben 492 millió euróra emelkedett. 2015 negyedik negyedévében 380 millió euró volt az elkülönített összeg.

A negyedik negyedévben a bank CET-1 tőkemegfelelési mutatója 11,9 százalékra emelkedett a harmadik negyedévi és az előző év végi 11,1 százalékról.

A Deutsche Bank részvénye a csütörtöki tőzsdei kereskedésben öt százalékkal gyengült.

Forrás: MTI

Friss hírek

Az USA húzza felfelé a világgazdaságot

Az Egyesült Államok tavalyi államháztartási hiányának példátlan pro-ciklikus bővülése felhajtóerőt adott a hazai fogyasztásnak, és ezzel egyidejűleg magyarázattal szolgált az amerikai gazdaság meglepő ellenállóképességet jelző tavalyi növekedésére is.

Read More »