_

Zárolják az orosz Russia Today londoni számláit

A Russia Today (RT) nevű angol nyelvű orosz állami hírtelevízió szerint a cég nagy-britanniai bankja a társaság londoni bankszámláinak zárolásáról küldött értesítést.

Az ügyről először Margarita Szimonyjan, az RT főszerkesztője számolt be hétfőn közzétett orosz nyelvű Twitter-üzenetében, amely szerint a cég minden nagy-britanniai számláját zárolták, és a bank közölte azt is, hogy a döntéssel szemben nincs helye felülvizsgálati kérelemnek. “Üdv a szólásszabadságnak” – tette hozzá üzenetében a Russia Today főszerkesztője.

Az RT Nagy-Britanniában sugárzott, Londonban szerkesztett változata hétfőn mindazonáltal működött, és szintén beszámolt a bankzárlatról. A tévétársaság ismertetéséből kiderült, hogy nem azonnali intézkedésről van szó: a bank az RT egyes számláit novemberben, a többit  decemberben zárolja. Az idézett banki értesítésben is szerepel ugyanakkor, hogy a döntés végleges, és a pénzintézet nem kíván tárgyalásokba bocsátkozni az ügyről.

A beszámoló szerint a banktól az RT londoni irodájába hétfőn megérkezett levélben az áll, hogy a pénzintézet felülvizsgálta az RT-nek nyújtott banki szolgáltatásait, és arra a döntésre jutott, hogy a továbbiakban nem kívánja nyújtani e szolgáltatásokat az orosz médiacégnek. Az RT a Royal Bank of Scotland bankcsoporthoz tartozó NatWest banknál vezeti nagy-britanniai számláit. A hétfői beszámoló szerint a bank nem adott részletes indoklást a döntésről, közölte ugyanakkor, hogy a Royal Bank of Scotland csoport más tagjai sem kívánnak banki szolgáltatásokat nyújtani az orosz televízió nagy-britanniai műsorszolgáltatójának.

A brit távközlési felügyelet (Ofcom) egy évvel ezelőtt elmarasztalta az RT nagy-britanniai szerkesztőségét, miután az orosz állami hírtelevízió hírhamisítással vádolta a BBC brit közszolgálati médiatársaságot. Az RT egyik tavalyi beszámolójában az hangzott el, hogy a BBC saját maga “rendezett meg” egy vegyifegyver-támadást Szíriában egy helyszíni riportműsor kedvéért. A BBC panaszának az Ofcom helyt adott, és kimondta, hogy az RT híradása félrevezető elemeket tartalmazott.

Forrás: MTI

Felkapott hírek

Friss hírek

Megállapodott Kína és az USA, szünetel a vámháború

Megállapodásra jutott az Egyesült Államok és Kína: a kereskedelmi vitájukat részben rendező egyezség keretében Peking vállalta, hogy az eddiginél több amerikai terméket és szolgáltatást vásárol, Washington pedig csökkenti a kínai árukra kivetett vámokat, illetve nem vezeti be december 15-én az újabb, évi 160 milliárd dollár értékű kínai termékeket sújtó 15 százalékos pótvámot.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás