Elégedettebbek a szlovák betegek

A szlovákiai kórházi kezelést saját bőrükön megtapasztalt betegekkel értékeltette a kórházakat a Dôvera Egészségbiztosító. A biztosító szerint a betegek 2015-ben elégedettebbek voltak, mint egy évvel korábban. A kórházakat értékelték az Általános Egészségbiztosító ügyfelei is, írja az Új Szó.

A Dôvera kérdőíveit tavaly 8 ezer beteg töltötte ki és küldte vissza a kórházi kezelést követően. Ezeken 1től 5-ig osztályozhatták a kórházakat az iskolai osztályzatoknak megfelelően. Az összes kórház átlaga 1,66 lett, ami javulást mutat a 2014-es 1,72-höz képest. „Örülünk a javulásnak, és további jó hír, hogy a javulás csaknem valamennyi területre igaz” – jelentette ki Martin Kultan, a Dôvera Egészségbiztosító vezérigazgatója.

Az orvosok magatartása

Az értékelésben a legjobb átlagot az orvosok magatartása kapta, az 1,45-ös átlag azt mutatja, hogy a túlnyomó többség elégedett volt kezelőorvosa viselkedésével. A lista végén a kórházi étkezés és a szálláskörülmények minősége áll: az étel színvonala 2,1-es, a szállásé 1,94-es átlagot kapott. Meglepő azonban, hogy az egyik mutató, amelyik nem javult az elmúlt évhez képest, az a betegek állapotának javulása a kórházból való távozást követően: ez a mutató a betegek értékelése alapján 1,73-as átlagot ért el.

Gyógykezelés

A kórházi kezelés utáni állapot javulása ugyan rosszabb értéket ért el a 2014-hez képest, viszont a betegek elégedettebbek voltak a kezelés színvonalával. A gyógykezelésre a betegek által adott jegyek alapján 1,53-as átlag jött ki. „Ez azt mutatja, hogy a kórházak igyekeznek javítani szolgáltatásaik” – állítja Kultan. A biztosító a szerződéskötés során figyelembe veszi azt is, hogy a betegekmennyire elégedettek az adott intézménnyel.

Tájékoztatás

A korábbi években az egyik gyakran kifogásolt terület a betegek tájékoztatása betegségükről a kórházakban. Most az orvosok jobban szerepeltek a nővéreknél: az orvosok 1,59es értékelést kaptak, míg a nővérek tájékoztatása 1,70-es átlagot szerzett.

Az elégedetlen szülők

A kórházban kezelt gyerekek helyett a szülők értékeltek, ők szigorúbban értékelték a kórházakat. A gyógykezelésre átlagosan 1,64-es jegyet adtak, szemben a felnőttosztályokra adott 1,53-as értékkel. Ugyanez vonatkozik az orvos-beteg, nővérbeteg kapcsolatokra is: a szülők kevésbé elégedettek a tájékoztatással, magatartással, ha gyerekükről van szó, mint ha saját maguk betegek.

A biztosító szerint az elégedetlenség általában a fiatalabbakra jellemzőbb, ők sokkal szigorúbban értékelték az intézményeket, mintaz idősebb betegek. A nemek összehasonlításában a nők bizonyultak kritikusabbnak, a férfiak elnézőbbek a kórházakban nyújtott ellátás színvonalával szemben. A regionális felosztás azt mutatja, hogy a keleti kórházak betegei elégedettebbek, a rangsor végén általában minden kategóriában a nyugati országrészben lévő kórházak voltak többségben. Az általános kórházak közül az utolsó helyeken szerepel a galántai és a komáromi kórház, a dunaszerdahelyi a középmezőnyben végzett. Az egyetemi kórházak között a pozsonyi kórházak végeztek az utolsó helyeken.

A VšZP is értékelt

Nem mutat nagy eltérést a kórházak értékelése akkor sem, ha másik egészségbiztosítóhoz tartoznak. Az intézményeket értékelték az Általános Egészségbiztosító ügyfelei is, de a biztosító erről csak egy szűkszavú tájékoztatást adott ki a TASR hírügynökségnek. Ők nem kategóriánként osztályozták az intézményeket, csak egy listát készítettek. Az élen a Dôveránál is előkelő helyen végzett nyitrai Kardiocentrum és a besztercebányai Mammacentrum végzett, míg a lista végén a galántai kórház és a Zsolnai Egyetemi Kórház található.

Kitekintő / Új Szó

Friss hírek

cafebrunchbudapest.com

Egy ínycsiklandó péksütemény (x)

New York lüktető városának gazdag kulináris hagyománya ihletett egy különleges reggeli élményt, amely most Budapest belvárosában is elérhető. Ha egy finom, és különleges falatra vágysz, érdemes ellátogatnod a város egyik kiemelkedő reggeliző helyére, ahol a világhírű New York-i sütemények izgalmas változatai várják a vendégeket.

Read More »