Felállt a dízelbotrányt vizsgáló parlamenti bizottság

  • Az EP-ben csütörtökön felállt az a 45-tagú vizsgálóbizottság, amely a kibocsátásmérési tesztekre vonatkozó EU-s szabályok autógyártók által történő megsértésének kérdésében próbálja megállapítani a felelősséget.
  • Az Európai Parlament csütörtöki plenáris ülésén a képviselők szavazással döntöttek a dízelbotrány ügyében felállítandó vizsgálóbizottság tagjairól.
  • A testület az autógyártók felelőssége mellett arra a kérdésre is választ akarnak kapni, hogy vajon az Európai Bizottságot és a tagállamokat terheli-e felelősség az uniós szabályok betartatásának elmulasztásáért.

Az Európai Parlament csütörtöki plenáris ülésén a képviselők szavazással döntöttek a dízelbotrány ügyében felállítandó vizsgálóbizottság tagjairól. A kibocsátásmérés tesztelésére vonatkozó uniós szabályok megsértését vizsgáló bizottságnak 45 állandó tagja, köztük egyetlen magyarként a fideszes Pelczné Gáll Ildikó és számos póttagja, köztük a magyar szocialista Szanyi Tibor lesz.

A testület az autógyártók felelőssége mellett arra a kérdésre is választ akarnak kapni, hogy vajon az Európai Bizottságot és a tagállamokat terheli-e felelősség az uniós szabályok betartatásának elmulasztásáért. Az időközi jelentés a munka megkezdése után hat, a végleges jelentés pedig 12 hónap után lát majd napvilágot.

A vizsgálóbizottság feladata megvizsgálni:

  • azt az állítást, hogy a Bizottság nem követte figyelemmel és nem ellenőrizte a kibocsátások mérésére használt mérési ciklusokat;
  • azt az állítást, hogy a Bizottság és a tagállamok hatóságai nem foganatosítottak megfelelő és hatékony intézkedéseket, hogy betartassák a manipulációs eszközök használatának tilalmát;
  • azon állítást, hogy a Bizottság nem tett eleget annak az előírásnak, hogy a valós közúti vezetési körülményeket tükröző méréseket vezessen be;
  • azt az állítást, hogy a tagállamok nem vezettek be hatékony, arányos és visszatartó erejű szankciókat a szabályokat megsértő gyártókkal szemben; és
  • hogy az Európai Bizottság és a tagállamok rendelkeztek-e bizonyítékkal a manipulációs eszközök használatáról még a botrány 2015.szeptember 18-i kirobbanása előtt.

 A parlamenti vizsgálat előzményeként az Egyesült Államokban azt a felfedezést tették, hogy a Volkswagen Csoport egy szoftver segítségével a tesztmérések idejére a valós értékeknél manipulatív módon alacsonyabb nitrogénoxid kibocsátási értékeket produkált. Az európai gépjárműgyártók, és nem csak a Volkswagen, azóta belső vizsgálatokat indítottak annak megállapítására, hogy máshol is történtek-e visszaélések, illetve, hogy ezek mennyire elterjedt gyakorlatnak számítottak.

Elzbieta Bienkowska, belső piaci biztos csütörtökön fogadta hivatalában a Volkswagen elnök-vezérigazgatóját, aki tájékoztatást adott a vizsgálatok állásáról és a cég által tervezett kompenzációs intézkedésekről. A Bizottság a jövőben nagyobb ellenőrzést akar magának az uniós szabályok gyártók által történő végrehajtásában.

„Ez nem csak a botrányban szereplő Volkswagen csoportról szól, hanem a megállapításokat minden autógyárnak figyelembe kell vennie. A botrányt kiváltó elemzés – amelyet egy amerikai környezetvédelmi ügynökség, több civil szervezettel együttműködve készített – nem terjed ki minden márkára. A folyamat ezért Magyarországot is érintheti, magyarországi munkahelyekre lehet hatással, hisz ezek a mérési protokollok és eljárások minden termelőegységben azonos elvek szerint zajlanak!” – jegyezte meg Szanyi Tibor, aki póttagként vehet részt a vizsgálóbizottság munkájában.

Kitekintő / Bruxinfo.eu

Friss hírek

cafebrunchbudapest.com

Egy ínycsiklandó péksütemény (x)

New York lüktető városának gazdag kulináris hagyománya ihletett egy különleges reggeli élményt, amely most Budapest belvárosában is elérhető. Ha egy finom, és különleges falatra vágysz, érdemes ellátogatnod a város egyik kiemelkedő reggeliző helyére, ahol a világhírű New York-i sütemények izgalmas változatai várják a vendégeket.

Read More »