Változások a cseh vasútnál

A České dráhy (Cseh Vasutak) sikeresen küzd meg az 1989 előtti örökség felszámolásával: bár a mellékvonalakon még mindig találhatóak öreg járművek, a mostani fejlesztéseknek köszönhetően egyre kevesebb lesz már belőlük: emellett a nagysebességű vonatok terén is előrelépés tapasztalható Csehországban.

A Cseh Vasutak nyáron megszünteti a kihasználatlan járatait: így a Pendolinoval június 10. óta Prága és Ostrava között csak csütörtökön, pénteken és vasárnap lehet utazni. Az expresszvonatoknál is változás állt be, de itt ritkításról vagy megszüntetésről nem volt szó. Eme lépések köszönhetőek annak, hogy ČD számára konkurens cégek jobb ajánlattal és körülménnyel állnak az utasok rendelkezésére: ez viszont a České dráhy-t a versenyképesség növelésére ösztönzni.

Idén a mellékvonalakra mintegy 200 új vagy felújított vasúti járművet vásároltak, melyek klimatizáltak és akadálymentesítettek. El is kél a felújítás, mivel a ČD járműállománya 25 éves átlagéletkorral bír. Nemcsak a mellékvonalakon jelenhetnek meg új járművek: a vasúttársaság a Siemens-szel aláírt szerződésében 2,5 milliárd cseh koronáért vesz Railjet járműveket a cégtől, amelyekkel a későbbiekben Bécs és Graz irányában lehet utazni Prágából. A szerződés azonban nem számol cseh mozdonyokkal, így a vagonok továbbítására valószínűleg a hazánkban is használt Siemens Taurus mozdonyokat fogják használni, amit Ausztriától fog bérelni a Cseh Vasutak. Jan Maj, a Siemens Mobility csehországi képviselője szerint a legyártott járművek 2013 végén állhatnak Csehországban szolgálatba.

A Hospodářské Noviny szerint a Škoda megkérdőjelezte a szerződés tisztaságát: a cég saját mozdonyait is pályáztatta volna a vonóerő ügyében a Siemens mozdonyaival szemben. A cseh cég azonban nem lépett júniusban a megállapodás ellen, így a fentebb említett módon a német cég szállíthatja mozdonyokat is. Utóbbiakat szolgálatba állításuk után a Railjet vonatok élén hét esetben a ČD fog működtetni Ausztria felé.

A Cseh Vasutak emellett a jegykiadás modernizációját is tervezi. Pénteken a cég szóvivője, Petr Šťáhlavský jelentette be, hogy három ütemben, 2013-2015 között, mintegy 368 millió koronáért új jegykiadó automatákat fognak felszerelni az állomásokon, amelyeket készpénzzel és bankkártyával lehet majd használni. Az ilyen automatákból a nagyobb állomásokon kettőt szeretnének elhelyezni, mellettük már csak egy klasszikus kassza működne. Ez azt is jelenti, hogy 420 jegykiadótól meg tud szabadulni a cég: ez, az ilyen minőségben dolgozók mintegy negyedét jelenti. Šťáhlavský szerint a ČD idősebb, jegykiadóként dolgozó munkatársait váltanák fel az automaták: ezen dolgozók számára azonban a vasúttársaság biztosítaná az öregségi nyugdíjat.

Miklós Dániel

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »