Még mindig a hagyományos égők hoznak nagyobb profitot

A Philips Lighting világítástechnikai vállalat a vártnál jelentősebben, 17 százalékkal növelte üzemi eredményét az első negyedévben, amikor a LED égők eladásának növekedése ellensúlyozta a hagyományos villanyégők eladásának csökkenését.

A holland anyavállalat, a Philips elektronikai és villamosgépipari konszern tavaly májusban választotta le az alacsony nyereségességű világítástechnikai üzletágát, a Lumileadset, amely azóta független cégként Philips Lighting néven működik.

A pénteken közzétett gyorsjelentés szerint a Philips Lighting eladásai éves összevetésben 0,7 százalékkal, 1,69 milliárd euróra csökkentek a március végével zárult három hónapban – a szakértői várakozásokban nagyobb, 2 százalékos eladáscsökkenés szerepelt.

Az üzemi eredmény (EBITA) 142 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 121 millióról, és ezzel meghaladta a szakértők által várt 136 millió eurót.

A LED ágazat üzemi eredménye 39 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 20 millió euróról. Eközben a még mindig nyereségesebb, tradicionális villanyégő ágazat üzemi eredménye 124 millió euróról 114 millió euróra csökkent.

  • Kapcsolódó cikkünk:

Forrás: MTI/Reuters

Felkapott hírek

Friss hírek

novekedes_640

Száguld az orosz autópiac

A több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő AEB által szeptember elején azt közölte, hogy az idei első nyolc hónapban értékesített új autók száma 9,6 százalékkal 980 921-re emelkedett.

Read More »