Az EU harcba száll az olcsó kínai fém ellen

Az Európai Unió szombaton ideiglenes importvámot vezetett be két, Kínából érkező fémtípusra az EU szerint tisztességtelenül alacsony árak kompenzálása érdekében.

A két új vámtétel annak a két éve indított védelmi stratégiának a része, mellyel megpróbálják visszaszorítani a kínai acélimportot, az unión belüli termelők szerint ugyanis a kínaiak a túltermelés miatti feleslegüket akár veszteséggel is hajlandóak értékesíteni, értelemszerűen letörve ezzel az árakat és nehéz helyzetbe hozva az olyan európai acélipari vállalatokat, mint a ThyssenKrupp vagy az ArcelorMittal. A brit acéliparban például tavaly 5000 állás szűnt meg, mert nem tudták kezelni a magas energiaárak és az olcsó kínai import okozta kihívást.

  • Kapcsolódó cikkünk:

A durva lemezacél termékeknél a kínai importtermékek részesedése 2015-re már 14,4%-ra nőtt a 2012-es 4,6%-ról, miközben az átlagárak ugyanebben az időszakban 29%-kal csökkentek. A síkhengerelt termékeknél szintén 2012 és 2015 között 33%-kal csökkentek az importárak, a kínai import részaránya pedig 1% alatti értékről 4,3%-ra nőtt.

A most szombaton életbe lépett vámok egyelőre 6 hónapig lesznek érvényben, de ha az Európai Bizottság befejezi az ügyben folyó nyomozást, és indokoltnak tartja a hosszabbítást, az várhatóan újabb 5 év hosszabbítást jelent majd. 

A vámtételek 13,2 és 22,6 százalék között mozognak a síkhengerelt vas- és acéltermékek esetében, míg a durva lemezacél esetében jóval magasabb, 65,1 és 73,7 százalék közötti vámot állapított meg az Európai Unió.

Az Európai Bizottság további országokban is folytat hasonló vizsgálatokat, így áprilistól akár Brazília, Irán, Oroszország, Szerbia és Ukrajna is szembesülhet uniós importvámokkal.

Forrás: Reuters

Felkapott hírek

Friss hírek

CSA

Virágzik a cseh légiipar

Erőteljesen bővült a két cseh légitársaság, a CSA és a Travel Service utasforgalma az első fél évben - az európai légi közlekedés 8,8 százalékos utasszámnövekedését jelentősen meghaladva, kétszámjegyű növekedést értek el.

Read More »