A ma délutáni gyorsjelentések között lesz egy kisebb jelentőségű, ám annál érdekesebb sztori egy görög hajózási társaságról (DryShips).
A cég eredetileg vasérc- és szénszállításra specializálódott szállítmányozó cégként üzemelt, de a világgazdasági krízis és a görög válság a korábbi üzleti modell felülvizsgálatára kényszerítette a társaságot, amely ennek eredményeként vert gyökeret a mélytengeri olajkitermelésben.
Októberben sikerült először bérbe adnia az egyik fúrótornyát, annyit lehetett tudni a szerződésről, hogy Nyugat-Afrika partjainál kezdik meg a próbafúrásokat. A készpénzre a társaság adósságterhe miatt nagy szüksége volt, ezért decemberben részleges tőkebevonást volt kénytelen végrehajtani a mélytengeri üzletágra létrehozott Ocean Rig UDW-ben, amelytől így 500 millió dollárnyi friss készpénz származott.
Januárban újabb szerződések álltak a házhoz, ráadásul kettő is, szintén nyugat-afrikai és brazil célpontokkal, összesen 495 millió dollár értékben, így a 4 toronyból 3 üzemeltetésére sikerült szerződést kötni, még ha csak rövid, 6 hónapos időtávra is.
A 125 milliárd dolláros kapitalizációjú iparágban egyébként komoly konszolidáció zajlik, hiszen a rekord magas nyersanyagárak különösen előnyös helyzetet teremtettek, ami miatt nagy felvásárlások zajlanak. Piaci híresztelések szerint felvásárlási célpont lehet az Ocean Rig is, bár a DryShips jelezte, hogy leállítja az Ocean Rig eladását, és többségi 80%-os tulajdonrészét mindenképpen megtartja.
Akárhogy is, az európai vásárlók szemében az észak-afrikai geopolitikai bizonytalanságok miatt felértékelődhetnek a Nyugat-Afrikából és Latin Amerikából származó nyersanyag szállítmányok, és a végén még az is kiderülhet, hogy a kitermelés és a szállítás egy kézben tartása kifizetődő ötlet volt.
Kitekintő / Equilor